Het is za 23 jun 2018, 21:50

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 En darom heb ik een hekel aan Apple! 
Auteur Bericht

Bericht Re: En darom heb ik een hekel aan Apple!
Arts schreef:
Wat betreft de prijzen van Apples, moet je ook rekening houden met de tweedehands waarde van deze computers. Weinig PC-gebuikers zullen ooit van tweedehands gehoord hebben en alleen aan het grofvuil denken, maar ik heb al mijn vervangen Mac's voor leuke bedragen kunnen doorverkopen. Ter illustratie, toevallig gisteren nagekeken, mijn vorige laptop (Powerbook G4) uit 2005 is nog ongeveer € 300,- waard.

Daarnaast is het mijn ervaring dat ze veel langer meegaan. Wel merk ik de laatste jaren dat veel onderdelen na een paar jaar bezwijken (accu's, videokaart). Deze zijn bij mij allemaal onder garantie vervangen (ik heb geen Apple care), maar toch is het een mindere ontwikkeling.

Toch niet helemaal mee eens ;). Mijn vorige configuratie (bijna 5 jaar oud) heb ik zeker nog redelijk kunnen verkopen. Denk dat een A merk pc of een pc opgebouwd met A merk onderdelen net zo lang mee kan gaan als een Apple (en/of vice versa).

Accu's van een laptop, welk merk dan ook, zijn vaak één van de zwakste onderdelen wat betreft levensduur. Dat die na een paar jaar onder garantie nog vervangen worden door apple vind ik dan wel weer goede service. Vraag me af of dat ook met andere merken is (zonder gelijk een zwaar onderhoudscontract te hebben).

do 26 mei 2011, 16:13
Profiel WWW

Mensen mensen wat een ophef om een stukje scareware, een mac heeft geen virusscanner nodig dus installeer die dan ook niet.
Mocht dit toch per ongeluk gebeuren dan verwijder je m net zo snel dan dat deze geinstalleerd is.

vr 27 mei 2011, 10:27
Profiel

Douwe schreef:
Mensen mensen wat een ophef om een stukje scareware, een mac heeft geen virusscanner nodig dus installeer die dan ook niet.
Mocht dit toch per ongeluk gebeuren dan verwijder je m net zo snel dan dat deze geinstalleerd is.

Och ja, dit zijn de eeuwige discussies...
Deze zie je op alle mogelijke fora...
Ik ga nog eens 1 keer reageren en dan nooit meer...
Ik heb een mac en ik weet waarom. Als iemand anders een windows gebaseerd / ander systeem wil kopen dan moet bij dat gewoon doen....
Ik vind het alleen niet terecht om bij elk probleempje dat er met een mac zou zijn zo op de kar te springen.
In alle eerlijkheid: dan zouden we godganse dagen niet anders moeten doen dan commentaren op Microsoft en de andere hardware leveranciers schrijven...

Alleen een voorbeeldje:
Zoals gezegd ben ik al ca 20 jaar mac gebruiker om allerlei redenen. (terwijl ik voor mijn werk heel die tijd op windows machines gewerkt heb)
Toen mijn schoonvader ca 10 jaar geleden zijn eerste computer wou aanschaffen (als complete leek, en vooral om wat te mailen en te surfen...) heb ik hem een mac aangeraden en hem mijn motivatie duidelijk gemaakt.
Maar neen, zoals het schoonouders betaamt, deed hij toch zijn zin en kocht ergens een "veel goedkoper", samengesteld wit product.
Na enkele dagen begon het al: "Johan, dit werkt niet meer...", "Johan, ik krijg die melding en weet niet wat ermee aan te vangen...", "Johan, ik heb toevallig daarop geklikt en nu werkt dat niet meer, ...", "Johan, mijn internet blokkeert en opent tientallen pagina's tegelijk....", "neen, op dat soort sites ben ik nooit geweest! (en toch zit de HD vol met cookies...)"...
En dus spendeerde ik in het begin ettelijke avonden om hun bakje terug aan de praat te krijgen. Heb dan ook maar na een tijdje bedankt voor deze eer en sindsdien kon ik me weer rustig bezighouden met de dingen die me echt interesseren... En kon hij met zijn bakje terug naar de PC-boer aan een leuk uur-tarief.
In die 20 jaar heb ik 1 keer een technisch probleem gehad met een Mac: CD die hij niet meer wou uitwerpen. Voor de rest: 1 x probleem met de Aperture software (bug), maar dat is professioneel en snel door de helpdesk opgelost.
Is het duurder: ja (maar zie ook de comments hierboven)
Is het soms moeilijker om geschikte software-oplossingen te vinden: ja (maar steeds minder)
Wil ik ruilen met andere systemen: neen... (zelfs niet gratis...)

Voor wat ik hem gebruik ben ik er zeer tevreden over en spendeer ik tijd op mijn MacBook Pro om de dingen te doen die ik wil doen, en niet om mijn systeem draaiende te houden. Er zullen allicht mensen met andere ervaringen of vereisten zijn die dus liever andere systemen gebruiken, en dat is maar goed ook...
Ik heb er helemaal geen probleem mee dat het merendeel van de gebruikers aan microsoft vasthangt en dat jullie heel tevreden zijn over jullie systeem. Prima!

En nu allemaal weer fotootjes maken (of terug aan het werk, helaas...).

vr 27 mei 2011, 11:10
Profiel

http://www.onemorething.nl/2011/05/beve ... more-22687

wo 01 jun 2011, 16:35
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2