Het is wo 20 jun 2018, 03:42

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Tuintje. + een 2e scherpe foto. 
Auteur Bericht

Bericht Re: Tuintje. + een 2e scherpe foto.
Ik gebruik de preste "landscape" al heel lang en voor al mijn foto's en is eigenlijk mijn (in jou ogen foute) basis begin punt voor foto's die ik wil bewerken. Geloof me dat 85% van de foto's die ik maak gewoon Jpegs zo uit de camera(jaja ook op landscape) zijn en blijven, dat is mijn vakantie kiekjes parade en ben daar zeer tevreden over. Daarna zijn er foto's die ik graag naar een hogerplan wil tillen en bv hier op het forum verschijnen. Wat voormij belangrijk is dat m'n basis altijd gelijk is daarom werdt ik ook gillend gek toen bij het instaleren m'n preset verloren was gegaan. (dat heriner je denk ik nog wel ;) ).
Daarna wordt er gemengd en gegumt en komt er af en toe een foto uit die geslaagd genoemd zou kunnen worden let wel ben zelf nooit tevreden en ben mede daarom op forums tevinden.

Man Romke lees elke keer met plezier de erg goed geschreven en stevigonderbouwde reakties van je ,petje af!

MvG, René.

vr 04 okt 2013, 23:19
Profiel WWW

Bericht Re: Tuintje. + een 2e scherpe foto.
Daytona schreef:
Ik gebruik de preste "landscape" al heel lang en voor al mijn foto's en is eigenlijk mijn (in jou ogen foute) basis begin punt voor foto's die ik wil bewerken. Geloof me dat 85% van de foto's die ik maak gewoon Jpegs zo uit de camera(jaja ook op landscape) zijn en blijven, dat is mijn vakantie kiekjes parade en ben daar zeer tevreden over.

Als je er tevreden over bent is daar ook helemaal niets mis mee. Maar bewerken gaat in principe beter bij opnames waar nog niets is aan veranderd, dus RAW en dan binnenhalen in Lr met de instelling "zeroed". Daar moet dan weliswaar van alles nog aan gebeuren, maar je hebt daar volledig controle over. Wanneer je JPG's binnen haalt, is er al het een en ander aan bewerking gedaan, en, belangrijker, bij het omzetten naar JPG door de camera is er ook reeds informatie verloren gegaan. Of dat hinderlijk is, zal van geval tot geval verschillen - zeker is dat je niet alle informatie hebt die oorspronkelijk ter beschikking stond.

za 05 okt 2013, 07:15
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2