Het is za 21 jul 2018, 02:22

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Kwaliteit en kwaliteits controles 
Auteur Bericht

Bericht Re: Kwaliteit en kwaliteits controles
@imaginations; waar heb je het laten repareren en weet je nog wat de kosten waren.? Alvast bedankt voor het antwoord.

do 08 mei 2014, 16:30
Profiel WWW

Oude Minolta lenzen heb gebracht bij http://www.camtech.nl/.

Zo heb ik eens een Minolta AF 28-135 lens gehad waarvan het AF niet meer werkte. Super gerepareerd door de m/v daar in Hazerswoude.
Ook ooit een Minolta AF 50mm f/1,4 gehad met "olie" op de lamellen. Stof en vetvrij het lensje retour gekregen.
Ook mijn vader bracht daar (tot voor zijn overlijden) zijn video/fotoapparatuur ter reparatie.

Helaas heb ik wel moeten ervaren dat zij een Sony 16-80 (Zeiss) niet kunnen repareren. Van deze lens werkte ook de AF niet meer vanaf 50cm. De lens liep vast. Handmatig was de scherpstelring ook niet in beweging te krijgen. De lens was al buiten de garantie. Ik heb er toen voor gekozen deze lens te verkopen.

Nu heb ik zelf af en toe problemen met mijn Sony A99. Camera wil niet reageren op indrukken van de ontspanknop. De camera blijft maar scherpstellen (waarop weet ik niet omdat dit niet meer zichtbaar in beeld komt) en doet verder dus niets. De batterij uit de camera halen en na een 30 tal seconden weer plaatsen, het achterscherm draaien en kantelen wil zorgen dat de camera weer zal reageren op het indrukken van de ontspanknop. Weg fotomoment :|
Erg vervelend allemaal en mag niet gebeuren voor zo'n dure camera. Advies van Sony was om de camera in te zenden naar TR. Tja, en dan.......
Ik wacht het nog maar eventjes af.

do 08 mei 2014, 20:26
Profiel

Heb eigenlijk maar zelden commentaar op Sony, maar als je als merk zo aan de weg timmert,
moet je ook je service goed voor elkaar hebben en je klanten niet naar shabby bedrijven als TR sturen.

Brengt het werk als camerareparateur te weinig op, dat er zo weinig zijn
of hoe komt dat. Is er te weinig expertise van de moderne apparatuur?

vr 09 mei 2014, 08:22
Profiel

Ooit het FBF gehad op mijn KM D7D. Naar (toen nog) Basdhoevedorp gebracht en na afloop van de garantie toch onder garantie gerepareerd. Meteen ook helemaal gereinigd bineen en buiten, kleine andre reapraties gratis uitgevoerd.

Daarnaast een glas coal omgestoten verleden jaar op Terschelling en over mijn 16-50 gevallen. Diafragma vast door de cola en suiker. Kostte me 425 euri. Naar de Hafo in Den Haag gebracht. Wel opgestuurd naar Duitsland en niet naar Bergen op Zoom.

Voor de rest nooit een probleem met mijn A700 en mijn A77. Ik drink ook geen cola meer.

vr 09 mei 2014, 13:39
Profiel

Dat laatste is heel verstandig :lol:

er zal toch wel ergens een lijst circuleren van goede camerareparateurs?

za 10 mei 2014, 08:09
Profiel

Bartraaf, ik moet dat ff opzoeken, het is alweer even geleden, kan even duren... Mocht het je te lang duren, stuur dan maar ff pbtje!

za 10 mei 2014, 16:18
Profiel WWW

Imaginations schreef:
Bartraaf, ik moet dat ff opzoeken, het is alweer even geleden, kan even duren... Mocht het je te lang duren, stuur dan maar ff pbtje!

Geen probleem hoor. Vind het al tof dat je dit voor me wilt doen. Bij deze alvast bedankt.

za 10 mei 2014, 16:54
Profiel WWW

Op 7 mei berichtte ik jullie dat mijn 4 jaar oude Sony 70-400 tijdens mijn vakantie inwendig speling begon te geven bij de ring met de afstandsinstelling en dat ook de goede werking ook te haperen.
Maar na reparatie en uitvoerig testen paste mijn zonnekap niet meer..

Wel nu: na dit objectief gedurende drie weken vakantie met een steeds weer met tape vast gemaakte zonnekap te gebruiken (goede reclame voor Sony), kreeg het objectief nu wat speling op de zoomring en een steeds toenemende (en dus verontrustende) speling op het front element.. - dat geeft een lekker betrouwbaar gevoel gedurende een vakantie.

Dus de lens van de week maar weer weg gebracht naar Kamera Express zodat Tech Repair (onder garantie van de eerdere reparatie) nu hopelijk wel mijn lens professioneel kan repareren en uitvoerig testen, zodat ik een betrouwbare lens terug krijg zonder ook maar enige niet gewenste speling en een zonnekap die past, zodat de lens weer geheel betrouwbaar zal zijn!
Naar aanleiding van mijn eerdere ervaring met Tech Repair een hele opgave dus voor Tech Repair!

do 03 jul 2014, 06:06
Profiel

En inderdaad heeft TR -NL en Frankrijk (Tech Repair) WEER zijn huiswerk niet goed gedaan en is mijn 70-400 terug gekomen van TR naar KE met nog steeds de toenemende speling (valt binnen de tolerantie; maar TR geeft de tolerantie van de speling niet op) en als extra euvel kijk je nu net boven de zoomring zo in de lens - water en stofdicht??
Voor micro adjustments was mijn A77 ook naar TR gegaan (helaas), maar ik kreeg mijn A77 nu terug met een gebroken beeldscherm.
Ook voelt TR zich voor geen enkele tussentijdse oplossing verantwoordelijk; TR vindt het wel ''vervelend'' - ''stuur maar weer terug'''...
Mijn 70-400 is nu al vanaf februari 2014 via KE bij TR en komt steeds niet goed gerepareerd terug.
Dus Kamera Express stuurt weer mijn 70-400 en A77 naar TR.
TR staat mijns inziens voor Terrible Re-Repair of iets dergelijks.., maar de credit ''Tech Repair'' zijn ze bij mij helemaal kwijt.

Maar Kamera Express Rotterdam neemt wel verantwoordelijkheid: ik kreeg van KE een gebruikte A77 en een gebruikte 70-400 mee gedurende de huidige reparatie!!

Ik zal ook weer een mail sturen naar Sony NL, maar bij Sony NL komt men niet verder dan me mede te delen:
Quote ''Het betreurd ons te moeten vernemen dat u onze service niet waardeert, Wij doen namelijk ons uiterste best om problemen zo goed mogelijk op te lossen.
Wij kunnen u helaas niks anders aanbieden dan nog een reparatie.'' Unquote.

To be continued....

di 09 sep 2014, 10:09
Profiel

En het antwoord van Sony NL is ook heel behulpzaam:
Quote: ''Dit is inderdaad erg spijtig om te horen, Jan. Omdat de camera nu op dit moment al ter reparatie is aangeboden, raden we aan om dat eerst af te wachten. Als je na afloop nog problemen hebt raden we je aan om weer contact op te nemen, maar hopelijk zal dit niet nodig zijn.''

di 09 sep 2014, 15:48
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende