Het is zo 27 mei 2018, 11:55

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Strobist tot in de kist met Godox 
Auteur Bericht
Beheerder

Bericht Strobist tot in de kist met Godox
Eindelijk een set gevonden die helemaal TTL met zender en flitsers werkt.

Deze basis-set bestaat uit de GodoX-1S zender samen met de Godox Witstro AD200, V860 II S en TT685S flitsers.
1e Uitbreiding met een Godox Witstro AD 200 & Godox AD-B2 Dual Power Flash Head staat op stapel.
Twee AD 200 flitsers zijn dan te koppelen tot EEN 400 Ws flitskop met daarbij nog 2 LED instellampen.
Effect cq invullicht, al of niet met kleurfilters en/of snoots, kan dan via de V860 II S en de TT 685 S worden gegenereerd.

Met daarna een 2e uitbreiding voor klussen waar meer power gevraagd wordt.
Hiervoor komt de Godox AD600B Bowens TTL Compleet Kit er nog bij.
Deze set heeft een extra 600 Ws handheld kop. Ideaal om tijdens een reportage een knots 'zacht-licht' mee te nemen.
Tevens zit er een mogelijkheid bij om op 220Volt over te stappen.

De octa's en de beautydisc zijn van Link Star. Eenvoudig uitklapbaar en van een goede , vooral stevige, kwaliteit.
Voor het doorzicht-werk nog een reuze Menik paraplu en de 50 Cm bol van Jinbei erbij.....

Zo ken die voorlopig wel weer.......
Voorbeeldje......... van mijn trouwste en geduldigste model.....
Afbeelding

ma 25 dec 2017, 14:36
Profiel WWW

Bericht Re: Strobist tot in de kist met Godox
Dat doet hij goed tot en met 1/8000 van een seconde als je tenminste de goeie firmware op flitsers hebt staan.

wo 27 dec 2017, 19:06
Profiel
Beheerder

1e Uitbreiding met de Godox Witstro AD200 + Godox AD-B2 Dual Power Flash Head met een serie 'hulpstukken' is besteld.
Deze maal bij CameraTools . De 'op voorraad' melding van de Godox AD-B2 Dual Power Flash Head bij CameraNu bleek al weer achterhaald te zijn....... Vandaar de Switch naar CameraTools.....

Met de AD-B2 kan ik nu een 400 Ws kop assembleren.
Piet Van den Eynde , schrijver van het boek 'Flash!flitsfotografie op locatie ( AANBEVOLEN) demonsteert dit op YouTube;

LINKJE.........B2&AD200
In this video, I introduce you to the Godox AD200 flash and the AD-B2 dual flash head to turn two AD200 flashes into a bigger, 400 Ws light source

Eerst maar eens 'in training met de kleindochters' en de nieuwe spullen.........
Met een Savage Collapsible achtergrond ( CameraTools) er nog bij ben ik in 2018 klaar voor de snelle portret cq model-shoots op locatie....
De eerste bandshoots in een urbanomgeving staan al in de agenda. :lol:
De A99II mag van mij snel weer 'Pico De Luxe' terugkomen.
Samen met de Carl Zeiss 85mm f/1.4 Planar kon dit best eens mijn gedroomde kwaliteit set gaan worden.

za 30 dec 2017, 11:57
Profiel WWW
Beheerder

De tweede AD 200 is erbij gekomen.....
Eenmaal in een Octabox 110cm en eenmaal in een Beautydisc 85cm met extra diffuusdoek. Beide van Linkstar.
Camera = Alpha 99
Objectief = Sony Carl Zeiss Planar T* 85mm f/1.4 ZA

Afbeelding
Sony a99 • 1/60s • f/4.0 • 85.0mm • iso400

di 02 jan 2018, 20:31
Profiel WWW
Beheerder

Ik houd het op 4 x AD200....... :lol: Deze zijn ook nog eens per twee te koppelen met een Godox Witstro AD200 Duo Head Bracket AD-B2 tot één 400Ws flitskop.
Je hebt dan ook, heel gemakkelijk, nog wat LED instellicht. Op de AD -B2 bracket zitten namelijk 2 led lampjes......
Octa-boxen en andere lichtvormers passen prima op de deze brackets met Bowens-S mount. Alles is ook nog eens snel te monteren op locatie. ( Effe Trainen :lol: )
Ik gebruik hier de inklapbare octa's ( 110 cm ) en een beautydisc ( 85 cm ) van Linkstar bij. ( aanbevolen ).
Een grote snoot van Godox en een achtergrond reflector van Menik monteer ik op de Godox S-Type Bracket . Hier passen zowel de AD200 flitsers als de V860II, TT685 en ook de HVL-F60b ( + Receiver ) in. Allemaal aan te sturen met de Godox X1 Transmitter voor Sony en straks met de Godox X Pro-S Transmitter voor Sony ( 5 groepen )

Ervaringen met AD 200 • Martin Hogeboom

HANDS_ON_MET_AD200
Note FMF Redactie; De fotograaf gebruikt hier extra Godox TT685 flitsers. Deze zijn met een Godox PB960 Propac Power Pack aardig snel, maar beter is hier de Godox V860II S flitser met accu!!!!! Deze werkt angstig snel

za 03 feb 2018, 11:59
Profiel WWW
Beheerder

De veldtesten zijn afgerond De X2R ( S) Pro zender doet het uitstekend.
Heel gemakkelijk is om alle 5 groepen ( A-B-C-D-E ) te bundelen en samen te corrigeren in 1/3 stop + of -

Hier is de Clam_Shell belichting toegepast.
Aangevuld met een snoot in het haar en een lichtje op de achterzijde..........

De klussen staan gepland dus ik ben er klaar voor!!!!!!!
Veel vrouwenportretten, hier gaat ook de nieuwe Portrait Pro software nog eens overheen.
Alles wordt geprint in 70 x 70 cm dus de 42 megapukkels van de Alpha 99 Mk II komen nu goed van pas.

Afbeelding

do 15 feb 2018, 17:56
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]