Het is za 18 aug 2018, 10:27

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 ACR 8 
Auteur Bericht

Bericht Re: ACR 8
Kan iemand eens uitleggen hoe het nu echt zit met dat Cloud gedoe?

Als ik het goed begrijp betaal je een maandelijks fors bedrag en dan heb je de beschikking over zeer veel applicaties. Als je dus alleen Photoshop wilt, krijg je er van alles bij waar je geen behoefte aan hebt.

Heb je slechts een enkele applicatie nodig, dan kun je daar een enkelvoudig abonnement voor afsluiten - en dat kost dan ongeveer de helft van wat je voor het gehele assortiment betaald.

Nieuwe programma's en updates van bestaande programma's zullen alleen via een Cloud abonnement beschikbaar zijn.

Uiteindelijk betekent dat dat je in de toekomst voor upgrades wel cloudmember zou moeten worden....

De Adobe websites zijn er erg onduidelijk over - "marketing" heeft duidelijk gewonnen van "communicatie".

Mijn indruk is dat het vooral de bedoeling is bestaande klanten vast te houden (en aan de ketting te leggen), terwijl daar voor de gebruiker geen echte voordelen tegenover staan.

wo 12 jun 2013, 06:30
Profiel WWW

Bericht Re: ACR 8
Anita schreef:
Wat IK ervan begrijp is dat je idd voor een bepaald bedrag een abo neemt op de hele suite.

In dat geval krijg je alles (Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, Acrobat etc, en desgewenst ook Lr.) Na het downloaden kun je zelf kiezen wat je installeert

Anita schreef:
Wil je alleen Photoshop, dan betaal je € 25,00 per maand. Dat is dan wel de Extented versie. Ik zou echt niet weten wat je daar nog meer bij krijgt waar je geen behoefte aan hebt behalve dan alle features van de Extended versie. Je installeert het gewoon op je PC/Mac en je mag het ook op 2 installeren zoals voorheen. Een voorwaarde is je eens per maand online moet zijn.
Inderdaad - dan krijg je alleen Photoshop en geen andere zaken.

Anita schreef:
LR en Elements vallen erbuiten en kunnen gewoon nog los worden aangeschaft.
Lr is wel beschikbaar als je het volledige abonnement neemt - maar als je het niet denkt te gebruiken, hoef je het niet te installeren.

Anita schreef:
Wat volgens mij wel voor alles is vervallen is dat je geen DVD meer krijgt toegestuurd als je daarvoor kiest. Het is alleen nog maar downloaden geworden.

Dat lijkt me geen groot bezwaar. Mocht de software om de een of andere reden beschadigd of onklaar raken, kun je op basis van je abonnement opnieuw installeren.

Eigenlijk heb ik het idee dat de hele opzet minder gericht is op fotografie en meer op de grafische en ontwerpindustrie waar de behoefte aan meerdere applicaties uiteraard aanwezig is. Natuurlijk zijn er fotografen die Photoshop gebruiken - al was het alleen maar omdat toen ze begonnen met digitale fotografie Lr nog niet beschikbaar was. En als je eenmaal aan de werkwijze van Ps gewend bent, zul je dat waarschijnlijk blijven doen, omdat overschakeling toch altijd een heel gedoe is.

Photoshop is echter in eerste instantie begonnen als programma voor de bewerking van bitmaps - destijds alleen maar afkomstig van scanners. Pas jaren later zijn er camera's gekomen die of direct bitmaps leverden of RAW bestanden die dan eerst via ACR geschikt moesten worden gemaakt voor bewerking in Photoshop.

Als er eerder digitale camera's waren geweest dan Photoshop, zouden waarschijnlijk programma's als Aperture en Lr de ontwikkeling van Ps grotendeels hebben "voorkomen" en zou Coreldraw marktleider zijn gebleven - de ontwikkeling hangt van toevalligheden aan elkaar.

wo 12 jun 2013, 07:22
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]