Het is za 18 aug 2018, 10:26

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Adobe PP met LR en PS voor 10 euro! voor iedereen 
Auteur Bericht

Bericht Re: Adobe PP met LR en PS voor 10 euro! voor iedereen
= per maand , klinkt....en is heel anders dan : voor 10euro .

do 21 nov 2013, 16:58
Profiel

Ik moet zeggen dat het heel verleidelijk is, maar vind dit toch wel een gemeen zinnetje in de voorwaarden:

Citaat:
Na de eerste 12 maanden wordt je contract automatisch verlengd op basis van de huidige prijs van de aanbieding.

Bedoelen ze nou dat het dezelfde prijs blijft of dat de prijs veranderd naar de prijs wat het over 12 maanden kost (wat hoger zou kunnen zijn)

En wat gebeurt er als je niet verlengd? Kun je dan alles wat je hebt geinstalleerd niet meer gebruiken? Of kun je gewoon niet meer upgraden?

do 21 nov 2013, 20:04
Profiel WWW

Nevermind, deze post mag weg, sorry.

Laatst bijgewerkt door Imaginations op do 21 nov 2013, 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

do 21 nov 2013, 21:46
Profiel WWW

AnneM schreef:
Koop gewoon LR + PSE , en je bent klaar voor nog geen 225 Euro. Kun je jaren verder ;-)
Waarom wil iedereen toch CS? is voor de meesten onder ons zwaar overkill....

Ben ik het mee eens Anne, ik gebruik nog LR2 :oops: maar wil nu upgraden naar LR5 is dat de laatste?
Gaat dat nog vanaf LR2?

do 21 nov 2013, 21:48
Profiel

AnneM schreef:
Koop gewoon LR + PSE , en je bent klaar voor nog geen 225 Euro. Kun je jaren verder ;-)
Waarom wil iedereen toch CS? is voor de meesten onder ons zwaar overkill....

Het is denk maar net wat je gewend bent, ik heb zowel LR4 als PS CS5 en ik werk altijd met CS5.
Ik vind LR niet prettig werken met dat importeren in bibliotheken en zo en ook weet ik niet waar alles zit in LR, terwijl ik in CS5 wel weet waar de "knopjes" zitten die ik nodig heb......zoals ik al zei: "het is denk maar net wat je gewend bent".
Ik heb ook geen flauw idee of hetgeen dat ik in CS5 gebruik, of dat ook in LR mogelijk is.

do 21 nov 2013, 23:45
Profiel

Voor degene die eens iets anders wil, is dit wellicht een alternatief: http://www.sagelighteditor.com/

Als je aan de Adobe software gewend bent is het even wennen, maar als je ziet wat je krijgt voor het geld en wat het kan is het zeer aantrekkelijk.

vr 22 nov 2013, 06:54
Profiel WWW

Na 1 jaar wordt het abonnement automatisch verlengt, het bedrag blijft dan hetzelfde. Je bent dan klaar voor €120 per jaar en hiervoor heb je altijd de nieuwste versie van PS. Het gaat niet meer als in het verleden; CS5 en CS6, het is nu CC. Bij PSE krijg je na verloop van tijd, dat je weer een nieuwe versie moet kopen.

Toen ik mijn abbo aanging met adobe, kreeg ik LR5 er gratis bij. Ik weet niet hoe het nu zit, maar valt te overdenken. Daarnaast kun je met PS vele malen meer als met PSE. Nu weet ik niet of iedereen die vaardigheden ook bezit om met PS uit de voeten te kunnen, maar wil je meer leren en begrijpen? Dan valt er zeker over na te denken.

vr 22 nov 2013, 15:00
Profiel WWW

Inderdaad wordt het zo langzamerhand wel een wat behapbaarder bedrag. Het probleem met Photoshop is dat het voor een beginnend gebruiker (en daar reken ik mij in dit geval zeker zelf toe) lastig is "om een begin te vinden". Die beginnersopstakels zijn bij Lightroom en andere software een stuk makkelijker te nemen.

Ik heb net geprobeerd 5 foto's te combineren tot een soort "5-luik" waarbij de foto's naadloos aan elkaar moeten sluiten in Ps met daarover heen wat tekst. Voor een leek als mij is dat een vreselijke klus, dat geknoei met lagen die ieder hun eigen leven schijnen te leiden....Uiteraard kun je dat leren, maar aanvankelijk ben je een beetje overweldigd door de mogelijkheden. De eerste keer zit je meer dan een uur te knoeien, de tweede gaat in een kwartier en vervolgens voer je de handelingen uit in enkele minuten......Tegen die tijd ben je ook onder de indruk van de precisie die mogelijk is - het ziet er dan toch alleszins beter uit dan een JPG van een Powerpointslide waarin je de 5 foto's had gecombineerd :shock:

Misschien ga ik nog eens blij zijn met mijn Ps

vr 22 nov 2013, 20:04
Profiel WWW

Je kunt veel filmpjes vinden over PS in youtube. Kijk speciaal eens naar de filmpjes van Scott Kelby en cohorten. Ook de filmpjes van Adobe zijn goed te gebruiken.
Eindelijk het artikel toch maar even gelezen; er zit dus LR5 bij in. Deal lijkt mij niet verkeerd.

ma 25 nov 2013, 07:31
Profiel WWW

Ik heb inmiddels inderdaad een aantal filmpjes bekeken. Sommige duren wel erg lang (> 6 uur) maar dan heb je ook wat :-) In ieder geval is de werkwijze van CS me nu wat duidelijker - en heb ik inmiddels ook een idee van allerlei extra mogelijkheden die het bevat - die wellicht minder interessant zijn voor een fotograaf maar juist weer wel voor allerhande andere toepassingen erg handig kunnen zijn. En gezien de prijs, hoef je het niet meer te laten. Als je er van uit gaat dat Lr ieder jaar een nieuwe versie krijgt die je dan voor Euro 79 als upgrade aan kunt schaffen, is dat alleen al meer dan 6 Euro per maand. Voor de rest krijg je er dan toch voordelig een digitale toverdoos als Ps6 bij.

Ik ben dus om....denk ik (heb nog een paar dagen bedenktijd).

wo 27 nov 2013, 18:28
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]