Het is di 16 okt 2018, 10:32

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 A99 Mk ii geeft anders weer in de drie geheugenplaatsen 
Auteur Bericht
Beheerder

Bericht A99 Mk ii geeft anders weer in de drie geheugenplaatsen
Tijdens het opnieuw instellen de Alpha 99 MkII liep ik tegen iets onverwacht vreemds aan.
Alles werkt goed in de A-S-M en P stand. Kleur kan op standard, vivid, neutral etc. worden ingesteld.
Op het moment dat ik de 3 geheugenplaatsen wil gaan vullen verschuift de kleur naar grijs en diffuus.
Dit zit vervolgens ook in de opname......

Wat doe ik fout? Of, wat doet de camera fout?

do 08 maart 2018, 21:12
Profiel WWW
Beheerder

Bericht Re: A99 Mk ii geeft anders weer in de drie geheugenplaatsen
Het wordt tijd :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: voor iets nieuws :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

vr 09 maart 2018, 10:55
Profiel WWW

De pech blijft je wel volgen :( . Wordt het dan gelijk een ander merk?

Sony A77ii, Sony A550, Tamron SP AF17-50mm F/2,8 XR LD IF, Sony 70-200 2.8 G SSM, Sony 70-300 F4.5-5.6 G SSM, Tamron SP AF90mm F/2,8 Di Macro, Metz Mecablitz 48 AF-1, Vanguard Alta 203AP statief, Manfrotto 680B monopod + 234 kop.

vr 09 maart 2018, 11:02
Profiel
Beheerder

BlueHornet schreef:

De problemen die nu optreden zijn zo complex dat Geissler Gmbh en Sony Europe er niet meer uitkomen.........
Net een half uurtje gebeld met een techneut, hij snapt er niks van........en zijn collega's ook niet........

Afbeelding
Normale opname in A Modus

Afbeelding
Opname vanuit geheugenplaats 1 ( Modus Knop )

vr 09 maart 2018, 11:44
Profiel WWW
Beheerder

BlueHornet schreef:

Gelukkig heb ik in mijn vorige leven als system manager een agressief oplossend vermogen geërfd.
De workarounds werden indertijd meer gebruikt dan de wrakke voorhistorische software :evil:
Ik heb zelf de volgende workaround bedacht........
Eerst stel ik alles in, in de A modus.
Vervolgens ga ik naar 'Beeldprofiel' hier kies ik voor PP2
Normaliter is dit een complete serie profielen voor de Videograaf, maar PP2 is een mooi profiel, speciaal voor stills........
Vervolgens ga ik naar GEHEUGEN en wijs de instellingen toe aan geheugen 1, 2 of 3.
De kleur van het beeld in de zoeker en op het LCD Display is nu weer correct........ :roll: :roll: :roll:
Ik denk niet dat Sony het zo heeft bedacht, maar voor mij werkt het voorlopig uitstekend.
800 ISO op M1, 2500 ISO op M2 en 8000 ISO op M3
Dit gebruik ik tijdens reportages bij snel wisselende lichtomstandigheden.

Ik denk dat er een klein conflict is ontstaan na de inbouw van het nieuwe moederbord.
Dit heb ik in mijn rijke computer-leven al eens eerder meegemaakt.
Als donderslag bij heldere hemel waren er allerlei kleine vervelende errors......
Dan moest je echt een vernufteling zijn om toch te kunnen werken en je deadlines te halen.

CameraNu wil overigens ook de camera weer terug zien en biedt aan om tot een goede regeling te komen..... :roll: :roll: :roll:
Lijkt me mooi... Alle Minolta, Konica Minolta en Sony handel eruit en Nikon Reflex en Fujifilm Systeem er voor terug.........
Kan dit forum ook gelijk uit de lucht. Ik ben het beu om als onbezoldigd uithangbord voor Sony te fungeren..
Deze ellende kost me echt dagen...... Die kan ik voor betere dingen gebruiken.

Vr Gr N

vr 09 maart 2018, 17:04
Profiel WWW

Citaat:
Kan dit forum ook gelijk uit de lucht. Ik ben het beu om als onbezoldigd uithangbord voor Sony te fungeren..

.....dat zou jammer zijn. :idea: Ik lees graag mee over het wel en wee rond Sony en leer van dit forum.

za 10 maart 2018, 11:16
Profiel

Ook bij Nikon,Fuji en alle andere merken zul je tegen problemen aanlopen. Maar dat weet Nico ook wel.
Overstappen is een dure grap en kan veel gewenning vragen. Als broodfotograaf is dat laatste al meteen een risico natuurlijk.

ma 12 maart 2018, 13:44
Profiel
Beheerder

Pim schreef:
Ook bij Nikon,Fuji en alle andere merken zul je tegen problemen aanlopen. Maar dat weet Nico ook wel.
Overstappen is een dure grap en kan veel gewenning vragen. Als broodfotograaf is dat laatste al meteen een risico natuurlijk.

Ik heb met een kleine 'work-around' het probleem uit de wereld geholpen.
Het deed zich alleen maar voor in de 3 geheugenplaatsen. Hier bleef het beeld 'profielloos', grijs, mistig en contrastloos...
Ik heb nu een 'video Profiel versie PP2 erin gelegd. Dat is een mooi neutraal 'still profiel' Geeft goede resultaten.
Zal wel een conflict tussen de firmware en het nieuwe moederbord zijn........ Maar met deze oplossing kan ik leven.

Dit weekend probleemloos een dampend Bluesfestival geschoten en alles ziet er goed uit. :roll: :roll: :roll:
Met daar tussendoor nog een talentenjacht in een theater, een Matthäus Passion in de Grote Kerk en een Bankendemo in een schoolklas vanwege de week van het geld......
Zo veel mogelijk objectieven, ISO cq diafragma-instellingen gebruikt. Geen enkel probleem kunnen ontdekken.
Afbeelding
Sony Alpha a99 II • SAL 70-200 f/2.8 G SSM •
1/250s • f/3.2 • 200.0mm • iso8000

Het heeft voorlopig niet veel zin om de camera naar Geissler GmbH of CameraNu te sturen om vervolgens te horen dat er niets aan mankeert....
Ik had al een afspraak met CameraNu om deze 'vreemde error toe te lichten bij de hoogst aanwezige techneut, maar ik ga daar nog even een nachtje over slapen.
Kan me beter bezig houden met nieuwe projecten die ik nog volledig moet uitvogelen. Dat vind ik zelf het leukste om te doen!

Vr Gr N

p.s. wordt hopelijk niet vervolgd!!!!!!!

ma 12 maart 2018, 14:04
Profiel WWW
Beheerder

E-Mail aan CameraNu....
-----------------
Hoi Bianca,

Ik heb na een aantal aanpassingen aan de A99 Mk II camera besloten om er een flinke testperiode mee te gaan fotograferen.

De problemen deden zich uitsluitend voor tijdens gebruik van de 3 geheugenplaatsen, ( M1-M2-M3)
Hierbij werd het beeldprofiel ( Std—Vivid-Ntrl-Etc. ) buiten werking gezet . Dit resulteerde in een mistig grijs en vooral contrastarm beeld. In de geheugen modus kon geen gebruik worden gemaakt van deze profielen........

In plaats hiervan heb ik als beeldprofiel profiel PP2 toegewezen. In feite komt dit profiel uit een serie video profielen, maar het PP2 profiel is hier een uitzondering op en is een zgnd STILL profiel en vrijwel gelijk aan het Neutral profiel dat ik vrijwel altijd gebruik. Hier valt goed mee te werken.

Na 30 jaar als systeem-manager ( 1983 - 2012 ) in grote pagina-opmaak en beeldverwerkingssystemen ben ik niet bang om oplossingen voor dit soort problemen te zoeken en te vinden .....
Hier is duidelijk een conflict tussen het nieuw gemonteerde moederbord en de camera-firmware. Met bovengenoemde work-around kan ik goed uit de voeten..........

Voorlopig nog maar even verder met Sony........ met een open oog voor de lichtere systeemcamera's

Met Vriendelijke Groet en tot ziens in Nijkerk ,

Nico VG

di 13 maart 2018, 13:47
Profiel WWW
Beheerder

Sony Pro Support wil de camera hoe dan ook zien, nakijken....... en eventueel repareren.
Mijn workaround is aardig, maar de camera moet helemaal in orde zijn.
Een loffelijk streven waar ik graag aan meewerk.

Met het oog op de toekomst is het inderdaad beter om de zgnd creatieve profielen ( Std, Ntrl, Vivid, Portr etc. ) helemaal op orde te hebben.
Ook in de memorie modus...... Daarmee zit je niet vastgebakken aan EEN werkend profiel.
Standaard, Vivid of Portret profielen kunnen wel eens nodig zijn in bepaalde situaties......
Voor eventuele verkoop moet de camera zowiezo 'pico de luxe' zijn. Je gaat geen invalide camera aan iemand verkopen.

Ik begin te vermoeden dat er een verkeerd moederbord is gebruikt. Bijvoorbeeld van een oudere generatie ( A99 Mk I )
Dit zou het duidelijke conflict kunnen verklaren. Anders zou ik het ook niet weten. Ik laat dat verder aan de techneuten over...

Wordt morgen weer opgehaald!!!!!!!!!!

Wordt ongetwijfeldvervolgd

Vr Gr N

do 15 maart 2018, 11:22
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende