Het is ma 22 okt 2018, 21:27

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Sony snapt niets van fotografie 
Auteur Bericht
Beheerder

Bericht Re: Sony snapt niets van fotografie
JEPEM schreef:
Het maakt mij niet uit dat een camera groot en zwaar is, als het maar genoeg bedieningsgemak heeft en snel kan reageren. Daarnaast geeft me dat ook het gevoel dat ik echt wat in de handen heb en voor mijn ogen houd. Een Leica S is nog groter en lomper en een Hasselblad is nog weer erger. Nu zijn daar de sensoren ook nog groter, maar het werkt wel. Een klein cameraatje hoeft van mij niet zo nodig. Voor de vakantie is het fijn, dan spreken formaat en gewicht in het voordeel.
.

So do I.

Tijdens een serieuze reportage vind ik het prettig om een grote fullframe camera met grip in de hand te hebben.
Dat voelt met de CZ 24-70 f/2.8 'standaard zoom' als een prima combinatie.
Voor het groothoek zoom werk van 17 tot 35 mm gebruik ik nu nog de Konica Minolta AF 17-35/2.8-4 (D)
Een stukje glas, destijds als standaard-zoom gekocht bij de Konica Minolta D7D, dat mij nog steeds iedere dag blijft verbazen.
http://www.pbase.com/anserum/image/161118379
Dit objectief wordt binnenkort vervangen door het uitzonderlijk goede Tamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD objectief!
De VC kun je hier op de Sony versie wel vergeten.
Voor het portretwerk gebruik ik dan meestal de SAL 70-200 f/2.8 G SSM of 'de oude' Minolta AF 100 mm f/2.0 of Minolta AF 100 mm f/2.8 Macro.
Daarbij heb ik een flitser met extra Godox PB960 Propac Power Pack en wat lichtsterke ff primes in de tas.
De A900 levert zo in de meeste situaties nog steeds een prima kwaliteit beelden af.

Vanaf ISO 6400 zoek ik wat anders ( Alpha 99 Mk II ? )
De Alpha 99, met articulated lcd screen, zou ik er ook graag bij hebben voor plekken waar ik als klein menneke lengte tekort kom.......
Dan kan ik met gestrekte armen omhoog fotograferen.
Daarbij vind ik het werken met twee full frame camera's ( A900 + A99 ) fijner werken dan de combinatie fullframe en APS-C camera.
De Alpha 99 heeft met de grip erbij ook nog eens 3 vette NP-FM500H accu's aan boord.
Daar kun je behoorlijk lang mee doorschieten.
DE A7 serie maakt gebruik van de NP-FW50 accu. Deze is toch een flink stuk zwakker.
Daar had Sony best eens een zwaardere jongen mogen bedenken.
Halverwege een ochtendsessie loopt je de batterij al weer te vervangen.
Ergens gelezen; de A7 eet accu's bij het ontbijt :lol:

Op het moment dat ik dit alles niet meer kan dragen ga ik stoppen met fotografie........

Als ik snel ergens iets moet schieten gebruik ik de NEX 7 of de XR100 MkII.
Die laatste camera's gaan ook mee op vakantie.

Het feite dat er een aantal mooie nieuwe 'Serie 2' objectieven aan zitten komen wijst wel op het continueren van het A-Mount systeem.
Daar kan dan prima de technische innovatie van de A7 series in worden geplant.
Alleen ligt nu de prioriteit nog bij de goed scorende A7 serie.
Sony wil hier gebruik maken van de hausse en poen scheppen.

Vr Gr N

do 27 aug 2015, 07:10
Profiel WWW

Dat bedoel ik, de A99 is nog niet drie jaar oud, maar een hoop mensen schijven waarom hij er nog niet is, nou de A900 ging ook vier jaar mee voordat de A99 aangekondigd werd
Dus al zou de opvolger pas over een jaar komen, dan is het nog niet laat

Maar ik verwacht hem eerder :grin:
Ook hebben diverse keren sony directie aan gegeven de A MOUNT niet te laten vallen....maar...

Ik heb over alles, de E en A MOUNT wel een gedachte, en die wil ik hier best opschijven als dat op prijs wordt gesteld.....

Gr
Gustav

do 27 aug 2015, 10:20
Profiel
Beheerder

gustav schreef:
de A99 is nog niet drie jaar oud, maar een hoop mensen schrijven waarom hij er nog niet is, nou de A900 ging ook vier jaar mee voordat de A99 aangekondigd werd.
Dus al zou de opvolger pas over een jaar komen, dan is het nog niet laat

Maar ik verwacht hem eerder :grin:
Ook hebben diverse keren sony directie aan gegeven de A MOUNT niet te laten vallen....maar...

Gr
Gustav

Ik wacht nog even op de Alpha 99 Mk II met de 42 Mp sensor uit de A7R Mk II :( :shock: :? 8-) :lol:
Als Sony verstandig is veranderen ze verder niet te veel aan de nu al goede Alpha 99.
Dan past de grip, net als bij de A77 MkII, ook onder het nieuwe model.
De fullframe sensor uit de AR Mk II scoort 'een haartje' beter dan de de Nikon D810 sensor in het DxO lab.
Erg veel beter zal dit de komende tijd niet meer worden.
Hooguit met de RGBW sensor.......
DxO

vr 28 aug 2015, 08:20
Profiel WWW

klopt inderdaad nico , DXO geeft aan HOOGSTE SCORE OOIT 98punten , nu komt de D810 net een haartje minder 97 punten

http://www.dxomark.com/Cameras/Sony/A7R-II

Ik denk dat er in de A99mkII een voortreffelijke sensor inkomt , met een hele snelle AF , toch is dit allemaal tijdelijk , want het gaat toch echt naar het spiegelloose heen , dat bied veel meer voordelen , translucent mirror is altijd een tussen oplossing geweest .
Prima hoor , want de A77II presteert voortreffelijk , en zelfs nog beter als zijn concurenten , en nog een stuk goedkoper ook , canon 7DmkII 1550 euro sony A77II 950 euro

maar ook hier zal de translucent mirror eens stoppen , de laatste telg van de A7-serie (A7rII) presteert qua AF al bijna net zo goed , of zelfs net zo goed , als DSLR

http://www.sonyalpharumors.com/diglloyd ... he-camera/

als je spiegelloos gaat , heb je het een-derde stop lichtverlies niet meer , niet dat dat zoveel is ,maar toch,

ook hoef je nooit meer micro-adjustment toe te passen , ook niet met A-mount lensen ,je gebruik dan de LA-EA3 , je blijft gewoon spiegelloos , en heb een goede AF

ik heb de A7rII nu twee weken in huis , ik heb foto`s ermee gemaakt met zoveel detail ,scherpte , en zo weinig ruis ....dat heb ik eerder nog niet gehad
ook kan die 42MP lekker zijn , ik maak dan een grote crop , dan denk ik , ik hou niet veel over , is de crop nog 4,5 MB

zijn er ook min-punten ????? ja die zijn er ook ...voor velen de accu , ik persoonlijk niet , omdat ik met twee accu,s de hele dag kan fotograferen , ongeveer 700,800 foto`s
de accu,s zijn zo klein , twee reserve voel je niet eens zitten in je broekzak.
als je een grip neemt ,en meer dan 1000 foto`s maakt hoef je maar een keer te wisselen.

gr
gustav

vr 28 aug 2015, 18:56
Profiel
Beheerder

Note FMF Redactie: Digiloyd kan ook heel objectief en opbouwend zijn:

Sony A7R II: Focus Accuracy Better than Any DSLR I’ve Ever Used

Sony A7R II

Something strange happened on my recent trip: I did not see any mis-focused images from the Sony A7R II. I mean, none.

Try doing that with a Nikon D810 or Canon 5DS R with an autofocus lens—I have and never come close, as past autofocus assessments show.
And it’s hopeless to focus a lens manually using the optical viewfinder in a DSLR—the focusing screen is designed for autofocus and can’t show more than about f/2.8 - f/4 equivalent—massive slop—and it is a different optical path almost never the same distance as the sensor (inherent error even with perfect eyes).
So one has to resort to magnified Live View using a loupe—clumsy at best compared to an EVF, though it’s perfectly reasonable on a tripod.
The omission of an EVF option with the Nikon D810 and Canon 5DS R is so at odds with usage realities that it begs credulity.

Some advances really matter: those that eliminate or greatly mitigate longstanding technical challenges that reduce the hit rate.

Add the electronic first curtain shutter for zero vibration: focus nailed every time, plus no mirror slap, all handheld.
And image stabilization to boot no matter which lens is used (and just about any full-frame lens of any brand can be used, with adapter).

The DSLR is looking like not just a dinosaur, but a lame dinosaur, given these advances.
How long will CaNikon watch Sony advance without responding?
The optical viewfinder is great for some things, but I say get rid of it—it is a huge liability for most things.
Mirrorless is now the leading technology on the market, solving real issues for real photography.

The Sony A7R II makes outstanding images with low noise and excellent dynamic range at 42 megapixels that are always in focus.
Notwithstanding some file quality limitations and disappointing 12-bit behavior in certain situations, nothing else can touch this track record of ultra-high hit rate.
And it does so in a relatively compact form factor: when I shot the Dana Glacier examples, it was the ideal camera; I could not take a tripod climbing class 4 and class 5.0A, so the Nikon D810 was really a non-starter there (at least without more planning and difficulty).
And so I would say this: I think it is a mistake to 'diss' the Sony A7R for its faults, which most of the time either have a workaround (very careful exposure) and/or are unusual or rare.
Trade that off against focus errors of all kinds, size and weight, etc. It’s a fair trade.
When and if Sony can fix the few image quality issues, and perhaps add a bit more dynamic range with a Nikon D810 style ISO 64, it’s going to be very hard to argue in favor of any DSLR for 99% of shooters, including my workhorse Nikon D810.

za 29 aug 2015, 09:32
Profiel WWW

Citaat:

Ik heb over alles, de E en A MOUNT wel een gedachte, en die wil ik hier best opschijven als dat op prijs wordt gesteld.....

Vertel maar Gustav! Ik ben benieuwd en stel jouw uitleg en gedachte zeker wel op prijs.

Is spiegelloos niet vragen om enorm veel stof op de sensor? Ik heb nu al moeite om e.e.e. schoon te houden. Wat zijn de ervaringen?

za 29 aug 2015, 12:16
Profiel

Adje70 schreef:
Citaat:

Vertel maar Gustav! Ik ben benieuwd en stel jouw uitleg en gedachte zeker wel op prijs.

Is spiegelloos niet vragen om enorm veel stof op de sensor? Ik heb nu al moeite om e.e.e. schoon te houden. Wat zijn de ervaringen?[/quote

De translucent mirror is een tussen oplossing ,spiegelloos is de toekomst , de laatste telg in de A7 serie ,komt al aardig dichtbij een DSLR qua prestatie`s , en op sommige vlakken zelfs beter.
vandaag werd bekend dat de sensor van de A7rII de BESTE sensor is OOIT getest bij DXO-LABS
Ik vind dat nogal een prestatie , zeker als je een spiegelloose camera vergelijkt tegen de grote pro camera`s/sensors van de andere twee merken , met verschillende pro,camera`s veegt hij de vloer aan qua sensor prestatie`s
De ontwikkelingen zijn enorm , en ook enorm snel .....hoe zal het over twee jaar zijn met de AF snelheid , in spiegelloose camera`s

http://www.dxomark.com/Reviews/Sony-A7R ... k-database

De DSLR-markt is krimpende , voor alle merken , ook andere merken zeggen dit , spiegelloos is enorm stijgende

Toen ik vorige week voor SONY bij CAMERANU aan het werk was , zei een verkoopmedewerker tegen mij dat de afgelopen twee weken ,veel mensen hun canon spullen hebben in geruild.
De occasion-vitrine staat vol , dit zelfde werd beaamd door CAMERATOOLS

Ik ben bang dat de A-mount camera`s langzaam minder wordt , je merk dat er veel meer spiegelloos wordt verkocht dan A-mount camera`s , zelf denk ik dat sony twee , drie modellen blijft behouden , en ik hoop en denk dat die camera`s spiegelloos zullen worden .

het positieve is , dat ik denk dat alle toekomstige sensoren van het nieuwe type zullen zijn , en dat is echt een enorme verbetering.
ik heb nu bijna twee weken gefotografeerd met de A7rII ,ik denk dat iedere fotograaf heel blij zal worden van zo,n sensor , misschien niet zoveel pixels , maar gewoon van de nieuwe sensor ,die zoveel meer licht opvangt, de back-illuminated full-frame sensor

ik merkte het aan mn foto`s in low-light , gebruikte 800 iso , normaal verwacht ik bij die iso , een bepaalde ruis , ik moest twee keer kijken of het juist was , ik had een stuk minder ruis , terwijl ik van 24MP naar 42 MP ging , dat is bijna een verdubbeling.

met deze nieuwe camera gebruik ik voor mn A-mount lensen de LA-EA3 en hij blijft heerlijk snel , het moeten dan wel SSM lensen zijn

ADJE70 , ik ben geneigd om ook te denken dat de spiegeloose camera`s eerder stof hebben , ik weet het nog niet zeker , want ik wissel van lens meer als normaal , ik denk dat ik dat beter kan bekijken bij normaal gebruik van de camera , ik denk ook dat de sensor schoonmaken veel makkelijker is en sneller als met translucent mirror , waarbij je de spiegel moet wegklappen, en altijd het risico loopt op beschadigen.

ik verwacht dit jaar nog wel het een en ander uitkomt , misschien wel een nieuwe A99 ,die zal zeker zulke specs krijgen als de A7rII en de AF van de A77II

gr
gustav

za 29 aug 2015, 21:53
Profiel
Beheerder

gustav schreef:
Ik merkte het aan mn foto`s in low-light , gebruikte 800 iso.
Normaal verwacht ik bij die iso , een bepaalde ruis , ik moest twee keer kijken of het juist was , ik had een stuk minder ruis , terwijl ik van 24MP naar 42 MP ging. Dat is bijna een verdubbeling.
Met deze nieuwe camera gebruik ik voor m' n A-mount lensen de LA-EA3 en hij blijft heerlijk snel.
Het moeten dan wel SSM lensen zijn .

gr
gustav

Misschien wel eens aardig om wat van die fraaie foto's hier op FMF te plaatsen........
Een beeld zegt tenslotte meer dan duizend woorden.
Er zijn hier nog genoeg FMF leden die niet dagelijks de gebeurtenissen op Dyxum volgen, maar die, toekomstig gezien, ook zoekende zijn naar mogelijkheden om tot een betere beeldkwaliteit te komen.
Laat maar eens wat resultaten cq ijsvogels zien van Sony's nieuwe 42 Mp sensor. FMF is tenslotte ook door jou eertijds in het leven geroepen.
Wie weet verkoopt Sony dan ook nog wat aan FMF leden.

Vr Gr

Administrator Nico

zo 30 aug 2015, 11:36
Profiel WWW

Bedankt voor de uitleg!

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar foto's, ik ben wel lid van dyxum, maar ik kijk er nooit, zie door de bomen het bos niet daar.

Ik ben op zich wel benieuwd naar de spiegelloze toekomst, maar ben ook wel zeer skeptisch. Ik heb heel lang gewacht met overstappen naar digitaal (pas sinds eind 2007) en heb eerst ook heel erg geaarzeld om translucent te gaan. Nu zou ik niet anders meer willen, maar om nu nog een stap verder te gaan... ik weet het niet...

zo 30 aug 2015, 15:11
Profiel WWW

nico schreef:
gustav schreef:
Ik merkte het aan mn foto`s in low-light , gebruikte 800 iso.
Normaal verwacht ik bij die iso , een bepaalde ruis , ik moest twee keer kijken of het juist was , ik had een stuk minder ruis , terwijl ik van 24MP naar 42 MP ging. Dat is bijna een verdubbeling.
Met deze nieuwe camera gebruik ik voor m' n A-mount lensen de LA-EA3 en hij blijft heerlijk snel.
Het moeten dan wel SSM lensen zijn .

gr
gustav

Misschien wel eens aardig om wat van die fraaie foto's hier op FMF te plaatsen........
Een beeld zegt tenslotte meer dan duizend woorden.
Er zijn hier nog genoeg FMF leden die niet dagelijks de gebeurtenissen op Dyxum volgen, maar die, toekomstig gezien, ook zoekende zijn naar mogelijkheden om tot een betere beeldkwaliteit te komen.
Laat maar eens wat resultaten cq ijsvogels zien van Sony's nieuwe 42 Mp sensor. FMF is tenslotte ook door jou eertijds in het leven geroepen.
Wie weet verkoopt Sony dan ook nog wat aan FMF leden.

Vr Gr

ik zal morgen eens wat plaatsen nico , waar kan ik dat het beste doen ??????

gr
gustav
Administrator Nico

zo 30 aug 2015, 21:41
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende