Het is di 11 dec 2018, 16:38

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Sony snapt niets van fotografie 
Auteur Bericht
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Sony snapt niets van fotografie
@Gus

Plaats maar bij de Test Bank a.u.b.

viewforum.php?f=76

Laat je maar lekker gaan.....

We zijn er heel benieuwd naar !!!!!!!

Vr Gr N

ma 31 aug 2015, 10:33
Meld dit bericht
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
gustav schreef:
Ik ben bang dat de A-mount camera`s langzaam minder wordt , je merk dat er veel meer spiegelloos wordt verkocht dan A-mount camera`s , zelf denk ik dat sony twee , drie modellen blijft behouden , en ik hoop en denk dat die camera`s spiegelloos zullen worden .
Even inhaken. Het zal mij echt een worst wezen als de spiegel uit de A mount verdwijnt. Zo lang ik mijn zooi maar gewoon kan blijven gebruiken. Als de mensen bij Sony bedenken dat het integreren van een LAE3 en A7r-II in een a77 of a99 behuizing de beste oplossing zou zijn, dan zou ik daar prima vrede mee kunnen hebben. Die spiegel is mij echt niet heilig. Mijn glaswerk in meer of mindere mate wel, ik voel er niet veel voor om dit allemaal te moeten vervangen. Het is lang niet allemaal het nieuwste, maar het werkt fantastisch. En mocht je aan het vervangen moeten gaan, dan kun je er donder op zeggen dat dit een hoop geld gaat kosten. Immers is dan dus de vraag naar dat soort objectieven en dergelijke dusdanig afgenomen, dat er voor de fabrikant geen markt voor is en dus ook de tweede hands markt in zal storten.

ma 31 aug 2015, 22:49
Meld dit bericht
Profiel

Antwoord met een citaat
Dat een camera spiegelloos wordt dat maakt me niet uit. Als de AF snelheid gelijk blijft of sneller wordt is dat prima. Waar het mij om draait is het formaat camera. Het moet gewoon groot zijn. Op een grote camera passen meer knoppen om snel een aantal wijzigingen door te voeren. Op een kleine camera zul je dan al snel in het menu moeten duiken en dus kostbare tijd verliezen. Ik wil snel mijn lichtmeting kunnen aanpassen, zoals nu met de AEL knop. Snelheid is alles in mijn beroep. Daarnaast dus de A-mount en het formaat en dus aantal foto's op 1 batterij. Aan 800 foto's op een setje batterijen heb ik gewoon niet genoeg.
Ik heb nog een NEX liggen. Die gebruik ik zelden. De kids gebruiken hem veel, ideaal. Als ik met een dergelijk formaat moet gaan werken, kost me dat in alles tijd. Allereerst met het zoeken naar de camera, die aan een strap om mijn schouders hangt en daarnaast nog naar de juiste instellingen. Dan is het moment al weer voorbij.
Nu begrijp ik wel dat ik erg vanuit mijn standpunt de situatie overzie. Toch denk ik dat er meerdere fotografen zo denken, zeker in de pro markt.

di 01 sep 2015, 07:20
Meld dit bericht
Profiel WWW
Beheerder

Antwoord met een citaat
Duidelijke statements.

De Pro wil graag een grote body met forse 'buttons' zonder allerlei menu structuren waar je continue door moet bladeren om een nieuwe instelling te doen.
Een opklapbare of pellicul mirror hoeft eigenlijk niemand zo nodig. De kwaliteit van de sensor is belangrijker.

Back illuminated is nu in de Full Frame versie verschenen ( A7 R MkII ) en ook stacked en RGBW sensoren zullen zeker en vast in de toekomst in groot formaat worden gebracht.
De kwaliteit van de EVF is al zo goed dat men nu langzaam de voordelen hiervan laat prevaleren boven de glazen doorkijkspiegel.

Zeker ook voor de consumer is het behoud van de A-mount essentieel. Die hebben geen zin om de hele glaswinkel te vervangen door FE glas.
De spiegel hoeft voor deze groep ook niet zo nodig. Een LA-EA3 cq LA-EA4 adapter wordt dan nog wel gedoogd.

Ik kan nog steeds niet aan deze vierkante blokken in mijn handpalm wennen. De combinatie camera en adapter ligt gewoon niet prettig in mijn hand.
Ik kan me voorstellen dat iemand die continue op statief werkt hier verder weinig last van heeft. Die kijkt alleen naar de goede werking van de camera+adapter+ Af/SSM lens.
Voor mij blijft het echter behelpen tijdens de dagelijkse reportages. Ik probeer het vrijwel iedere dag wel een keertje met de camera+adapter combi.
Als 'bij-camera' bij de heerlijk grote spiegelreflex. Maar fijn? Niet echt dus.. :lol:

Dit alles is eenvoudig op te lossen door Sony.
Stop de de nieuwste sensortechniek ( Baak Illuminated, Stacked, RGBW ) in een Alpha 99 Mk II ( 42 Mp ), een Alpa 77 Mk II ( 24 Mp ) en een Alpha 58 Mk II ( 24 Mp). Met behoud van de Minolta AF / Sony A-mount. Dan kunnen we weer een aantal jaren vooruit.

di 01 sep 2015, 09:25
Meld dit bericht
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
de AF is zeker snel ,en nog preciezer dan een DSLR camera

DIGLLOYD is een autoriteit op dit gebied
http://diglloyd.com/blog/2015/20150822_ ... focus.html

lees ook eens het verslag van frank doorhof, die heeft ook een mening , en gaat in op vooroordelen

http://www.frankdoorhof.com/site/2015/0 ... iew-video/

de A7II serie lijkt totaal niet op een NEX , is veel groter ,dikker en houd veel beter vast .
juist zal de LAY-OUT beter zijn als de A99 omdat je veel knoppen kan instellen als je snel wilt veranderen .

en dan heb je ook nog eens vier knoppen waar je allerlei instellingen kan opslaan , zodat je tijdens het fotograferen heel snel kan schakelen , daar is de A7II en de A7rII juist BETER in als de A99
dus niks door menu`s scrollen ,maar gewoon instellen ,en het werkt nog beter als de A99

bovenop bij de ontspanknop zit C1 en C2
achter zitten C3 en C4

Afbeelding

Afbeelding

uiteraard is de A7II serie wel kleiner dan de A99 , er is een mooie grip ,en dan wordt het een behoorlijke camera , en inderdaad de accu`s gaan niet zo lang mee ,als van de A99, dat klopt ,en zal voor een groep mensen een nadeel zijn.

grappig is dat je nationaal en internationaal juist nu ziet dat er pro`s overstappen naar de sony A7s , A7II en de A7rII , iets wat de A-MOUNT nog niet gelukt was.
en geloof me ...het wordt steeds meer.

wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat de service voor de pro er nog niet is in nederland , het komt er wel aan , maar ik vind dat dit er nu al moet zijn
in andere landen zijn ze al zo ver , hier lopen ze nog achter

24 oktober wordt er een avond georganiseerd waar verschillende pro`s aanwezig zijn , dit wordt georganiseerd door een vereniging waar die pro`s op aangesloten zijn , en is sony gevraagd dit te ondersteunen

nogmaals , het maak mij niks uit of iemand bij A of naar E MOUNT gaat , ik wil alleen vooroordelen die niet helemaal juist zijn weghalen

gr
gustav

di 01 sep 2015, 15:38
Meld dit bericht
Profiel

Antwoord met een citaat
Laat ik vooropstellen dat ik geen ervaring heb met de A7rII. Dat zou ik eerst eens goed moeten gaan testen!
Volgens mij kan ik op een A99 ook de knoppen opnieuw instellen en daar een eigen invulling aan geven. Toch zou een test meer duidelijk kunnen maken.

Dat er pro's overstappen is niet raar. Sony maakt gewoon de beste sensoren op dit moment. Als je geen Sony-mount hebt, is de keuze niet moeilijk; A7x. Je kunt hier zoveel mee, van de meeste oude lenzen tot de modernste, wel met een adapter, maar met behoud van AF enz. Fantastisch!

De Pro service zijn al genoeg woorden aan vuil gemaakt evenals de reparatie service van een, niet nader te noemen, bedrijf. Moet ik wel bij vermelden dat de andere merken hier ook de reparaties bij laten uitvoeren en dezelfde ervaringen hebben!
Persoonlijk is het voor mij geen probleem; een belletje en het wordt met de grootste spoed geregeld! Hulde!

wo 02 sep 2015, 06:41
Meld dit bericht
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
ik kan me niet in al die kritiek vinden. natuurlijk heeft ieder nieuw model nieuwe "gimmicks" die de generatie fotografen die opgegroeid zijn met het handmatig instellen van diafragma, sluitertijd, filmgevoeligheid en scherpstelling allemaal wel kunnen missen en vaak alleen maar verwarrend vinden.

maar inmiddels is er dus wel een camera die qua scherpte en kleurweergave aanzienlijk beter is dan de klassieke 6x6 ikonen, een respectabel aantal FPS kan schieten en in staat is ook oudere lenzen via de AF scherp te stellen over nagenoeg de gehele sensor en zo'n beetje alle lenzen ooit geproduceerd kan verrijken met in-body beeldstabilisatie.

natuurlijk, er zijn ook die videodingen. ik heb geen behoefte die te gebruiken. maar het vergroot het aantal te verkopen camera's waarschijnlijk aanzienlijk, waardoor ook de aanschafprijs voor de "alleen maar fotograaf" lager uitvalt.

de camera is ook niet perfect - en met name de stroomhonger kan voor veelschieters een probleem zijn. de uitstekende EVF eist daar zijn tol, maar wie zou terug willen naar een optische zoeker? en waarom geen external batterypack zoals bij flitsers kan?

niettemin is het voor mij een zeer geslaagde doorontwikkeling van een concept dat alleen mogelijk werd omdat Sony en de kennis en de moed had om allerlei electronische zaken in zeer bruikbare vorm op de markt te brengen.

dat is het verschil tussen Sony en de Canikon producten - electronica (inclusief de sensor) vormt het zwaartepunt van de ontwikkeling, niet de optische componenten. daar zal ook het zwaartepunt moeten blijven, als je niet wilt achterblijven bij telefoons en tablets waarmee je ook afbeeldingen kunt vastleggen.

of het uiteindelijk ook tot een "a99II" gaat leiden, valt af te wachten. gezien het "updaten" van een aantal opjectieven mag je dat toch wel verwachten. als die "a99II" komt zie ik daar dan toch wel graag de nieuwe AF in, alsmede de kwalitatief betere EVF zoals nu beschikbaar. op termijn zal de aXX lijn waarschijnlijk niet overleven. maar waarom geen a9 met verwisselbare A- en E- bajonet? dat zou toch mogelijk moeten zijn.

de klassieke spiegelreflex is aan het uitsterven. het grote publiek koopt ze nog steeds omdat men denkt dat dat betere foto's oplevert, professionals omdat ze geinvesteerd hebben in objectieven en wellicht ook uit conservatisme. en natuurlijk, voor bepaalde professionele sectoren zijn de Canikon topmodellen nog steeds zeer betrouwbare werkpaarden ondersteund door een voor professionals goede service. voor wat betreft het laatste criterium valt er voor Sony nog een wereld te winnen - het is niet uit te leggen waarom reparatie van een camera meer dan een week zou moeten duren.....

en dan nog iets. waarom zou Sony Canikon klonen moeten maken? laten we blij zijn dat er nog een aantal leveranciers zijn die bewust "anders" zijn (Leica, Olympus, Pentax, Fuji etc).

wo 02 sep 2015, 18:41
Meld dit bericht
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Tsja, veel gehoorde kreten, klachten, lofzang etc. Ook ik kijk en lees veel over de A7 serie en ben geneigd te zeggen, ja. Maar aan de andere kant doen m'n a700 en a99 het natuurlijk gewoon fantastisch. Om nog maar te zwijgen over m'n arsenaal aan uitstekend A Mount glas. Mijn grootste bezwaar bij een overstap van A naar E is toch wel de kostenpost. Ik twijfel absoluut niet aan de kwaliteit van de A7 serie. Integendeel. Wat mij aanspreekt is het formaat en gewicht. Ik ben het zo beu om alles mee te slepen. Maar ja, die investering he? Ja, een adapter werkt ook maar daar heb ik gewoon niet zoveel zin in. Een A7r II,paar extra accu's, memory kaartjes en je zit al snel op een extra 4 mile. Voor dat geld heb je bijna de allernieuwste Leica Q met een vaste lens, dus ook geen stof, en een uitstekende camera met dito beeldkwaliteit. En heeeel belangrijk, compact en overal mee naar toe te nemen zonder alle poespas. En ja, dan nog idd het feit dat ik een still fotograaf ben en geen videograaf. Veel geld voor functionaliteit die ik zelden tot nooit zal gebruiken.

zo 06 sep 2015, 00:17
Meld dit bericht
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Het laatste nieuws: A7s II. Met stabilisatie en 4K filmen.

vr 11 sep 2015, 07:43
Meld dit bericht
Profiel WWW
Beheerder

Antwoord met een citaat
JEPEM schreef:
Het laatste nieuws: A7s II. Met stabilisatie en 4K filmen.

Dat zat eraan te komen....... Het hele A7 trio nu aan de IBIS en de 4K :)

http://www.sonyalpharumors.com/full-sony-a7s-specs/

Vr Gr N

vr 11 sep 2015, 07:48
Meld dit bericht
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3