Het is do 21 jun 2018, 08:02

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
 50mm f/2.8 macro 
Auteur Bericht

Bericht 50mm f/2.8 macro
Hallo, Ik ben opzoek naar één van de volgende lenzen:

Minolta - AF 50 F2.8 Macro RS
Sony - AF 50 F2.8 Macro
Minolta - AF 50 F2.8 Macro 'beercan'

Prijs; naar waarde.

Nu kun je zeggen; kijk op marktplaats.
Dat doe ik ook regelmatig, en ik had vandaag een nette 'beercan' zullen ophalen.
Ik was de hoogste bieder (en ben ook niet overboden), kreeg een mail dat ik 'm mocht ophalen.
Dus geen gras over laten groeien en gelijk gemaild dat ik hem kom ophalen.
's Ochtens gebeld, maar 'verkoper' was druk; moest 's middags maar terug bellen.

Vervolgens wordt de telefoon niet meer opgenomen en wordt de handel afgedaan met een mailtje:
"Er has reeds een bieder eerder dan jouw mail het geld overgemaakt"

Ik baal onzettend van deze praktijken.
Op de foto's was het een erg mooi exemplaar met originele lensdoppen en doos.
Daar had ik graag € 175,- voor neergelegd...

vr 28 dec 2012, 20:16
Profiel

Bericht Re: 50mm f/2.8 macro
"handel" via marktplaats kent zo zijn ergernissen. een bod (ook het hoogste) is noch voor de potentiele koper noch voor de verkoper bindend. wanneer echter de koper zegt "kom hem maar ophalen" en je verschijnt binnen een redelijke tijd, dan zou de koper (na betaling) toch verplicht zijn te leveren - uiteindelijk is er een overeenkomst zonder enigerlei voorbehoud gesloten. het probleem is uiteraard dat je, wanneer de verkoper in gebreke blijft, deze moeilijk kunt dwingen zich toch aan de gedane toezegging te houden.

mijn ervaringen met marktplaats als verkoper zijn zowel goed als slecht: meestal beduidend meer reacties wanneer je iets wilt verkopen dan hier of op dyxum, maar tegelijkerijd reacties van "grappenmakers" die meteen de vraagprijs bieden plus nog een onwaarschijnlijk hoog bedrag aan verzendkosten - mits je het aangebodene maar naar zijn of haar zoon of dochter in een of ander westafrikaans land wilt sturen....

ik heb onlangs 2 a900's verkocht en dat is uiteindelijk tot volle tevredenheid verlopen. beide kopers kwamen op het afgesproken tijdstip opdagen na telefonische afspraak en gedroegen zich zoals je dat zou willen. mijn ervaring is dat wanneer je iedere serieus lijkende bieder na een bod meteen een mail stuurt met een mededeling als "op dit moment bent u de hoogste bieder maar omdat de advertentie nog een tijdje blijft staan kan dat nog veranderen" en "grappenmakers" meteen na hun bod verwijderd en hun activiteit bij marktplaats meldt, je redelijk goed zaken kunt doen omdat dan alleen serieus te nemen biedingen overblijven.

als koper heb ik echter meermaals de ervaring gehad dat het aangebodene niet overeen kwam met de omschrijving en dat ik na een meer of minder lange autorit ter plekke toch moest besluiten: "dit is niet zoals ik me het had voorgesteld".

mijn ervaringen op ebay zijn wat dat betreft beter: tot nu toe was alles precies zo als omschreven en volgde na betaling ook prompte levering uit het soms erg verre buitenland.

mijn ervaring in alle gevallen is dat email en telefonisch contact met een aanbieder vaak erg verhelderend kan werken tav de betrouwbaarheid van de verkoper.

vr 28 dec 2012, 20:45
Profiel WWW

Tja, ik handel zelf al 7 jaar op marktplaats.
Alles wat ik verkoop moet goed zijn, ik wil m'n goede naam behouden.
Heb tot dusverre geen klachten gehad.

Maar in dit geval dacht ik dat de koop rond was en had mezelfs al op deze lens verheugd!
Helaas handelde deze verkoper niet volgens 'marktplaats etiquette'...

Heb nu op een Duitse site een 'Minolta Objektiv Macro 50 mm F1:2,8' gevonden.
Helaas zonder foto en érg goedkoop, vraag mij nu af of het geen oude Rokkor is.

Maar voor twee tientjes excl. verzendkosten kan ik wel een gokje wagen...

vr 28 dec 2012, 21:32
Profiel

Ik ben voorzien!
Dankzij dit forum, Thanks!

za 29 dec 2012, 19:56
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ]