Het is ma 22 okt 2018, 17:39

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Overstappen van A700 naar A77 
Auteur Bericht

Bericht Overstappen van A700 naar A77
Moet ik het doen? Ik twijfel vanwege de negatieve geluiden over de EVF (stroomverbruik) en de ruis bij hoge ISO-waarden. Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde van de A77 tov de A700 is? Ik heb nog steeds de KM D7D liggen en gebruik die zelfs nog spaarzaam.

zo 23 jun 2013, 20:15
Profiel

Bericht Re: Overstappen van A700 naar A77
Hier is een ander draadje met dezelfde vraag: http://www.fotomateforum.net/viewtopic.php?f=90&t=10728

zo 23 jun 2013, 21:45
Profiel WWW

Theo Nieuwenhuijsen schreef:
Moet ik het doen? Ik twijfel vanwege de negatieve geluiden over de EVF (stroomverbruik) en de ruis bij hoge ISO-waarden. Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde van de A77 tov de A700 is? Ik heb nog steeds de KM D7D liggen en gebruik die zelfs nog spaarzaam.

Wat je doet moet je zelf weten :twisted:

Maar misschien is het handiger als je de vraag van de andere kant benaderd. Niet dus van "wat is er beter/slechter aan de a77 dan aan de camera die ik nu heb", maar "wat kan de camera die ik nu heb niet en zou ik toch wel zeer graag willen hebben". Zodra je het antwoord op die vraag weet (en dus hebt vastgesteld wat je wilt en waarom) hoef je alleen maar te kijken welke andere camera's aan die extra wensen voldoen.

Als je dat objectief doet (en bijvoorbeeld niet als vereiste stelt dat de nieuwe camera de alphabajonet moet hebben), krijg je wellicht een heel verrassende uitkomst.

Meestal gaan we (ik) niet zo te werk: we maken eerst een (voor een deel op emoties gebaseerde) keuze en daar zoeken we dan later "rationele" argumenten bij om anderen (en onszelf) te overtuigen ;)

ma 24 jun 2013, 06:41
Profiel WWW
Beheerder

romke schreef:
Meestal gaan we (ik) niet zo te werk: we maken eerst een (voor een deel op emoties gebaseerde) keuze en daar zoeken we dan later "rationele" argumenten bij om anderen (en onszelf) te overtuigen ;)

Deze zin gaat in mijn 'Gouden Boekje'

Vr Gr N

ma 24 jun 2013, 09:29
Profiel WWW

Ik vind het een goede vraag van de TS. Mijn A700 kon niet zwemmen :lol: en die heb ik na een duik vervangen met een tweedehands A700 omdat de bediening mij zo vertrouwd is. De 'nieuwe' technologie, de kostprijs en de kinderziekten in de A77 zorgden voor een afwachtende houding. Bij Sony kan je dan laaaaaaaaang wachten.... er kwam een hele tijd niks. Ja, aanvullingen in het starterssegment. En toen die peperdure A99 met een nieuwe flitsvoet.

Wat ik echt mis: een klapscherm met vlakverdeling/grid en inzoomen, meer autofocuspunten voor een snellere scherpstelling, een sluitertijdtelling bij lange sluitertijden (zoals op de Canon zit) en... een geldboom :grin:

wat ik leuk vind: gps en full frame en dat ik al mijn objectieven, CF-kaarten en flitser kan blijven gebruiken en een prijsverlaging gezien de leeftijd van de A77 (niet dus... :evil: )

wat voor mij overbodig en irritant is: filmen en :idea: telefoneren met een DSLR, minder toetsen en dus meer gezoek in de menu's. (Ik wil snel bij mijn ISO en mijn belichtingscompensatie kunnen.)

Vervelend: dat aan-uit-ontspanknop-schakelaar ineen, ander formaat opslagkaarten, weer een andere batterygrip moeten kopen (waarom is de A99 niet standaard uitgerust met een geïntegreerde grip zoals de Nikon D1, en de Canon Mark 1?
Heel vervelend:voor Sony is niet altijd alles te krijgen als het gaat om bv. L-plates bij statieven (RRS) of wireless dingessen.

ma 24 jun 2013, 15:16
Profiel WWW

Dank voor alle heel infirmatieve antwoorden. En: wow Romke. Ik durf dat eigenlijk mezelf nog geen eens te bekennen. :grin:

ma 24 jun 2013, 15:17
Profiel

Theo Nieuwenhuijsen schreef:
En: wow Romke. Ik durf dat eigenlijk mezelf nog geen eens te bekennen. :grin:

Ik eigenlijk ook niet...heb twee Touits in bestelling :oops:

ma 24 jun 2013, 16:49
Profiel WWW

Zelf ben ik 18 mnd. geleden overgegaan op de A77. Geen dag spijt van. De A700 is m'n back-up camera of de 2e body tijdens (bruids-)reportages geworden. De snelle AF, in zoeker of op display zien wat het effect is van gewijzigde instellingen, klapscherm die ik in steeds meer situaties gebruik en (voor mij in ieder geval het belangrijkste) filmen met de A77 bijv. i.c.m. extreme groothoek! Ooit een keer tijdens de fotoreportage de eerste dans van het pas getrouwde echtpaar gefilmd met de opzetmicrofoon van Sony op de hotshoe. Een paar foto's en en paar titeltjes erbij monteren op de DVD en ik kreeg alleen daarom een paar nieuwe opdrachten.

Een hele dag op pad voor een bruidsreportage is geen probleem voor 2 accu's. Ik gebruik zowiezo altijd de grip met twee accu's. 's Avonds bij de receptie wissel ik voor de zekerheid de accu-slee uit de A700 grip met die van de A77... waarom eigenlijk?

ma 24 jun 2013, 18:09
Profiel

MonDiaL schreef:
Ik vind het een goede vraag van de TS. Mijn A700 kon niet zwemmen :lol: en die heb ik na een duik vervangen met een tweedehands A700 omdat de bediening mij zo vertrouwd is. De 'nieuwe' technologie, de kostprijs en de kinderziekten in de A77 zorgden voor een afwachtende houding. Bij Sony kan je dan laaaaaaaaang wachten.... er kwam een hele tijd niks. Ja, aanvullingen in het starterssegment. En toen die peperdure A99 met een nieuwe flitsvoet.

Wat ik echt mis: een klapscherm met vlakverdeling/grid en inzoomen, meer autofocuspunten voor een snellere scherpstelling, een sluitertijdtelling bij lange sluitertijden (zoals op de Canon zit) en... een geldboom :grin:

wat ik leuk vind: gps en full frame en dat ik al mijn objectieven, CF-kaarten en flitser kan blijven gebruiken en een prijsverlaging gezien de leeftijd van de A77 (niet dus... :evil: )

wat voor mij overbodig en irritant is: filmen en :idea: telefoneren met een DSLR, minder toetsen en dus meer gezoek in de menu's. (Ik wil snel bij mijn ISO en mijn belichtingscompensatie kunnen.)

Vervelend: dat aan-uit-ontspanknop-schakelaar ineen, ander formaat opslagkaarten, weer een andere batterygrip moeten kopen (waarom is de A99 niet standaard uitgerust met een geïntegreerde grip zoals de Nikon D1, en de Canon Mark 1?
Heel vervelend:voor Sony is niet altijd alles te krijgen als het gaat om bv. L-plates bij statieven (RRS) of wireless dingessen.

ja ook van mij een persoonlijk antwoord , gebruik de A77 al heel erg lang , ( al voor hij hier te krijgen was) ik vind het een geweldige camera , en zou zeker niet meer terug gaan naar de A700.
maar ook een geweldige camera , heeft net als andere geweldige camera`s minpuntje`s , bij de A77 kan ik er voor mij maar een vinden , hoge iso`s , maar ik kan daar zeer goed mee leven ,en weegt dat niet op tegen de vele pluspunten ,

monique , de aan-uit ontspanknop is een kwestie van wennen , dat de grip niet geintegreerd is , is voor vele mensen juist heel fijn , niet iedereen wil dat , en zo is er tenminste een keuze , wil je hem koop je hem , en heb je er plezier van , bij de andere camera`s die jij noemt gaat dat niet
SD-kaarten heeft ook zijn voordelen , past direkt op laptops en tablet`s (de meeste)
accu`s van sony zijn ook erg prettig , of je nu de A58 , A65 A77 of A99 heb , alle accu`s passen , bij andere merken heb je vaak bij verschillende modellen twee a drie soorten accu`s en opladers nodig :o dat is fijn :roll:
waarschijnlijkmerken we begin 2014 verbeteringen , want 2014 wordt ALPHA-jaar , maar aan de andere kant , er zal altijd wat te wensen overblijven

ma 24 jun 2013, 19:02
Profiel

Tsja, Gus met die accu's daar heb je echt een goed punt. Geweldig dat Sony die accu in al die modellen hetzelfde heeft gehouden.
Daarnaast is het scherm van de A77 gaaf met al die mogelijkheden tot horizon, grid en inzoomen.
En die SDHC kaarten zijn handiger en goedkoper dan CF. Maar de CF's daar heb ik er nu heel wat van....
maar eh.... 2014 alpha-jaar???? daar maak je ons nieuwsgierig mee.
Ik laat me verrassen zondag.

ma 24 jun 2013, 19:35
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende