Het is wo 26 sep 2018, 08:27

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Overstappen van A700 naar A77 
Auteur Bericht

Bericht Re: Overstappen van A700 naar A77
MonDiaL schreef:
Tsja, Gus met die accu's daar heb je echt een goed punt. Geweldig dat Sony die accu in al die modellen hetzelfde heeft gehouden.

Bijna alle modellen. De 230, 330 en 380 vallen buiten de boot. Geinig detail: de accu van mijn handycam paste ook in de acculader van mijn 330 accu, de beide accu's waren echter niet per apparaat uitwisselbaar (4 contactmogelijkheden, 3 gebruikt, dus uniek per apparaat, behalve de lader).

di 25 jun 2013, 00:00
Profiel

Sporingerdam schreef:
MonDiaL schreef:
Tsja, Gus met die accu's daar heb je echt een goed punt. Geweldig dat Sony die accu in al die modellen hetzelfde heeft gehouden.

Bijna alle modellen. De 230, 330 en 380 vallen buiten de boot. Geinig detail: de accu van mijn handycam paste ook in de acculader van mijn 330 accu, de beide accu's waren echter niet per apparaat uitwisselbaar (4 contactmogelijkheden, 3 gebruikt, dus uniek per apparaat, behalve de lader).

die modellen worden niet meer gemaakt , alle modellen die er nu zijn hebben allemaal dezelfde accu , A58,A65 A77 en A99

di 25 jun 2013, 14:52
Profiel

Overstappen zou ik alleen maar doen als ik duidelijke voordelen zie in een upgrade. Voor mij is dat het goede klapscherm, meer kruis-autofocuspunten en de GPS. Alle andere zaken vind ik nog veel 'spielerei' en geen rechtvaardiging voor de uitgaven. Mijn weerstand zit in het OLED-gebeuren. Ik zie de voordelen (inzoomen en het grid en de info op je scherm) maar ook nadelen. (En, ik vind het toestel gewoon te duur in de markt gezet.)
De prijsontwikkeling en de beschikbaarheid van Sony Alpha doen mij soms wel eens kijken naar de concurrent Nikon.
Ik ben nog niet overtuigd van de spiegelloze camera. Ik ben niet overtuigd van de weg die Sony opgaat. Maar ik kijk het aan.

Ik zie nu een beetje twee sporen ontstaan in het kiezen:
De NEX-achtigen (dus met een serieuze, grote sensor) met goede lenzen en een toekomstige opvolger van de A77 die geen FF is. Voor de opvolger van de A77 zullen de problemen met het scherm in het donker moeten zijn opgelost. En de ruis.
Ik denk, dat markttechnisch gezien voor Sony geen haast is voor een opvolger voor de A77. Ze hebben er meer aan om mij-ons te verleiden om over te stappen naar de NEX.
Kijk maar hoeveel nieuwe objectieven in 2013 voor de Alpha hebben uitgebracht: de 70-400 (een upgrade)......... ten opzichte van de NEX-dingen?
Hetzelfde voor Nikon. De Nikon1 is waar de focus ligt.

di 25 jun 2013, 16:11
Profiel WWW

Anita schreef:
Met de A99 is dat dus weg ... die ruis in de zoeker.

Ik moet nog erg wennen :-) maar ja ik heb de A99 nu toch alweer 5 dagen in mijn bezit. ;)
De aan/uit/ontspan-knop is wennen, evenals de positie van het voorste scrollwheel. Net even iets minder ergonomisch als op de A700. Aangezien ik in 98% van de gevallen op M(anual) schiet) niet geheel onbelangrijk. Ik gun mezelf voldoende tijd om hier mee om te gaan.

di 25 jun 2013, 16:33
Profiel WWW

Batraaf schreef:

De aan/uit/ontspan-knop is wennen....

Ik heb er ook nog steeds moeite mee. En dat na meer dan 30 jaar ervaring met de Canon A en F modellen uit de 70-er jaren waar net zo'n schakelaar op zat...Die duidelijke aan/uit knop zoals op de a900 was een stuk handiger.

wo 26 jun 2013, 06:43
Profiel WWW

Ik heb vanmiddag toch wel een foutje gemaakt. Ik heb de A77 in handen gehad. En bloody hell. Ik wil hem. Wat nou ratio. Ik heb door een gelukje de munten liggen.

Ik heb de A77 met het Sony 16-50mm f/2.8 SSM objectief in handen gehad. Dat bevalt met wel als redelijk lichtsterk walk-around objectief. Iemand die dit objectief gebruikt. Op Dyxum zijn de oordelen positief. Ik kan in Engeland een gebruikt exemplaar kopen. Prijstechnisch niet verkeerd en invoer binnen de EU. Graag nog wat aanvullend advies over dit objectief. Ik heb hiernaast de10-20 sigma en de Sony 70-300 G.

wo 26 jun 2013, 14:29
Profiel

Anita schreef:
JAA! Ik gebruik de 16-50 op de A65 ... totally in love!

Anita, jij hebt ook een A700 gehad toch? De accu's van de A700 zijn toch ook bruikbaar voor de A77? Thanks voor heel bruikbare tips. Ik ga volgende week naar Italië en wil de A77 dan mee en ook het objectief. Ik ruil mijn A700 in en hou dan nog steeds mijn KM D7D. Ben ik nog steeds gek op.

wo 26 jun 2013, 14:46
Profiel

De accu van de A700 is gelijk aan die van de A77 (en vele andere modellen). Ook de slee in de verschillende VG-modellen passen onderling. Handig op reportage, zie een eerder van mij berichtje in dit draadje. Soms heb ik een reserve setje van twee accu's in de slee van de A300/A350 VG die ik dan weer kan gebruiken in de VG van zowel de A700 alsook de A77. Handig en bij het eerste ontwerp een vooruitziende blik. Past uiteraard ook in de VG van de A900/A850.

wo 26 jun 2013, 19:15
Profiel

Dank jullie allemaal voor de adviezen. Ik heb net de 16-50 in Engeland gekocht voor €500. Morgen de A77 voor een ietsje meer. Ik krijg voor mijn body van de A700 €200 terug. Kan ook naar een member hier. Maar voor de ab en een standaardlens mag er een beetje meer voor worden gegeven. PB me maar.
Voor aale adviseurs dit liedje. Want volgende week foto's in Italië en daarna half augustus naar Terschelling en ook nog in november.

http://www.youtube.com/watch?v=GIVe6e31_mA

have fun

wo 26 jun 2013, 20:56
Profiel

En de A77 is binnen. Wat ben ik blij. Morgen een ritje naar Bergen op Zoom en dan gaat de camera mee. Wat dingen onderweg proberen. Terug over de kustweg en over de bruggen. Ik ben zooo benieuwd.

vr 28 jun 2013, 07:45
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende