Het is zo 24 jun 2018, 11:20

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Overstappen van A700 naar A77 
Auteur Bericht
Beheerder

Bericht Re: Overstappen van A700 naar A77
Theo Nieuwenhuijsen schreef:
En de A77 is binnen. Wat ben ik blij. Morgen een ritje naar Bergen op Zoom en dan gaat de camera mee. Wat dingen onderweg proberen. Terug over de kustweg en over de bruggen. Ik ben zooo benieuwd.

Heel veel foto-plezier gewenst met je nieuw aanwinst.
We gaan straks zeker en vast de resultaten hier op het Foto Mate Forum bewonderen....

Eerst goed gereedschap en dan flink fotograferen

Vr Gr N

vr 28 jun 2013, 07:51
Profiel WWW

Ik heb de A77 met het Sony 16-50mm f/2.8 SSM objectief in handen gehad. Dat bevalt met wel als redelijk lichtsterk walk-around objectief. Iemand die dit objectief gebruikt. Op Dyxum zijn de oordelen positief. Ik kan in Engeland een gebruikt exemplaar kopen. Prijstechnisch niet verkeerd en invoer binnen de EU. Graag nog wat aanvullend advies over dit objectief. Ik heb hiernaast de10-20 sigma en de Sony 70-300 G.

Ik heb deze combinatie sinds een jaar nu, en heb er eigenlijk niets anders over te zeggen dan dat ik enorm tevreden ben.
Aan het begin zij ik dat ik nooit zal gaan wennen aan de EVF, maar inmiddels stoor ik me er niet meer aan.
De aan- en uitknop heb ik me overigens nooit aan gestoord.

http://ubovdburg.zenfolio.com/

vr 28 jun 2013, 10:21
Profiel WWW

nico schreef:
En de A77 is binnen. Wat ben ik blij. Morgen een ritje naar Bergen op Zoom en dan gaat de camera mee. Wat dingen onderweg proberen. Terug over de kustweg en over de bruggen. Ik ben zooo benieuwd.

Heel veel foto-plezier gewenst met je nieuw aanwinst.
We gaan straks zeker en vast de resultaten hier op het Foto Mate Forum bewonderen....

Eerst goed gereedschap en dan flink fotograferen

Vr Gr N

Anita schreef:
heel veel plezier ermee!

Dank jullie wel. Ik neem me voor om hier meer te posten en ook mijn foto's. Ik ben wel iemand die zijn foto's houdt, zoals het was. Nauwelijks bewerkt, wellicht een kleine correctie voor horizon ed, wellicht hier en daar uitvergroten, maar verder geen ingrijpende zaken. Ik wil het vastleggen zoals het toen ook was. Ondanks elektriciteitskabels, waslijnen, hinderlijke fietsen in mooie straatjes en zo. Ik sta uiteraard wel open voor de technische adviezen.
hartelijke groeten,
Theo

vr 28 jun 2013, 14:55
Profiel

Alle goede voornemens ten spijt, was ik nog niet toegekomen aan het plaatsen van foto's Gisteren voor het eerst geprobeerd. Account op imageshack aangemaakt. Foto's netjes verkleind tot 1024 pixels aan de langste kant. En dan lukt het me niet om eren foto geplaatst te krijgen. Er staat slechts een vakje met een vraagteken. Ik doe alles volgnes de beschrijving, denk ik. Zijn er in de beschrijving om foto's in de gallery te plaatsen wellicht een of meer stappen overgeslagen? Help?

Edit: De aanhouder wint.

Laatst bijgewerkt door Theo Nieuwenhuijsen op wo 04 sep 2013, 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

wo 04 sep 2013, 17:06
Profiel

Afbeelding

A77, 70-300G. 300mm, f7.1, 1/800. Iso 100

Foto is onbewerkt. Ik gebruik daar nog steeds iPhoto voor. Werkt makkelijk en snel. Alleen moet ik ze dan ook in iPhoto verkleinen en dupliceren. En vervolgens kan ik alleen maar b=via de volledige bibliotheek naar imageshck. Ik zoek nog nnaar een oplossing. In iPhoto staat de horizon recht en heb ik de kleurstelling iets aangepast.

Voor de vreemdeling in Jeruzalem: dit is Harlingen haven. Aankomst van de Tiger vanaf Terschelling.

wo 04 sep 2013, 17:12
Profiel

desondanks, ik vind de foto onscherp.. heb je naverscherpt na het verkleinen?

wo 04 sep 2013, 17:24
Profiel

Nee, niet naverscherpt. In iPhoto snij ik me er zowat aan. Kom dat door het verkleinen en imageshack?

wo 04 sep 2013, 17:28
Profiel

Eerst verkleinen,dan pas verscherpen. Dan komt het goed. Imageshack,photobucket enzovoort doen je plaatje ook niet altijd veel goed. Ik overdrijf voor het forum altijd een heeeeel klein beetje met verscherpen,ook met het contrast. Oppassen dat je niet overdrijft.
Probeer ook even te kijken wat imagesjek met je werk doet. Zelf gebruik ik Fotoemmer,zal niet veel uitmaken denk ik.

wo 04 sep 2013, 18:05
Profiel

Pim, dank je wel voor de tip. Ik ga me er wel verder in verdiepen, maar dat wordt waarschijnlijk zaterdag.

do 05 sep 2013, 11:38
Profiel

Ik verklein mijn foto's met het gratis te downloaden programma BD-Sizer. Dit programma verscherpt automatisch bij verkleinen, en ben daar over het algemeen tevreden over.
Vervolgens gebruik ik de website http://tinypic.com/ voor het uploaden van mijn foto's. Hier krijg je dan een zg "directlink" die je kunt plakken in het bericht op dit forum.
Dit werkt erg goed.

http://ubovdburg.zenfolio.com/

vr 06 sep 2013, 06:32
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende