Het is di 19 jun 2018, 02:47

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Vraag : A900 [US model] updaten van Ver.1.00 naar Ver.2.00 
Auteur Bericht

Bericht Vraag : A900 [US model] updaten van Ver.1.00 naar Ver.2.00
Onderstaand bericht heb ik zojuist verstuurd naar de Sony Support .
Mocht iemand voor dezelfde vraag hebben gestaan en daar de uitkomst al van weet , dan hoor ik het graag.

Citaat:
Beste Hr/Mvr

Ik heb gisteren een Sony A900 overgenomen.
Nu zit er in het menu geen instelling bij om de Nederlandse taal te selecteren. Het is dus een US[buitenlands] model.
Nu zit er de software Ver.1.00 op en die wil ik graag updaten naar Ver.2.00. zodat ik ook objectieven van Lensbaby kan gaan gebruiken.

Vraag :
Moet ik dan de update downloaden van de Sony US site of kan ik gewoon van de Nederlandse site de update uitvoeren ?

Als het laatste ook mogelijk is , krijg ik dan ook de evt mogelijkheid om het menu naar Nederlands in te stellen ?

Alvast vriendelijk bedankt ,

Martin

zo 13 dec 2015, 10:43
Profiel

Bericht Re: Vraag : A900 [US model] updaten van Ver.1.00 naar Ver.2.00
Nu al een reactie gehad van Sony .

In de quote , de reactie .
Citaat:
Geachte heer van der Velden

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.

U heeft aangegeven dat u een Sony A900 heeft aangeschaft, echter betreft het hier om een U.S. Product.

Dit wilt zeggen dat u enkel de update kunt uitvoeren via de Sony US website. Het is helaas niet mogelijk om een update toe te passen waardoor u de Nederlandse taal kunt instellen op uw camera.

Wij vragen hiervoor uw begrip.

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Ramon George
SONY SUPPORT TEAM

Nederlands menu is niet belangrijk voor me , maar hoop wel dat ik dadelijk zonder lens [dus met Lensbaby] kan fotograferen.
Vanavond de update eens uit gaan voeren.

ma 14 dec 2015, 16:00
Profiel

De A900 is succesvol geupdated met de download vanaf de Sony eSupport U.S. :grin:

ma 14 dec 2015, 18:46
Profiel

Het officiele antwoord van Sony lijkt me niet geheel correct. Iedere update had je kunnen downloaden en ze zouden allemaal goed hebben gefunctioneerd.

De update heeft alleen betrekking op allerlei instelmogelijkheden, maar niet op de eveneens aanwezige database met menuonderdelen. In feite bestaat het menu uit "records" die aan een bepaalde instelling zijn gekoppeld - de manier waarop (in welke taal) die worden weergegeven wordt bepaald door een keuze die je maakt voor een bepaalde taal. Van iedere Sony camera zijn er een aantal "taalvarianten" in omloop: Europa, Azie, Japan en wellicht nog meer. Achteraf is het voor de gebruiker niet mogelijk om het "taalkeuzegedeelte" te wijzigen - hetgeen waarschijnlijk te maken heeft met bepaalde marketing gerelateerde keuzes.

Anders gezegd: de beperking is er alleen om grijze import minder aantrekkelijk te maken.....

do 17 dec 2015, 10:59
Profiel WWW

romke schreef:
Het officiele antwoord van Sony lijkt me niet geheel correct. Iedere update had je kunnen downloaden en ze zouden allemaal goed hebben gefunctioneerd.

De update heeft alleen betrekking op allerlei instelmogelijkheden, maar niet op de eveneens aanwezige database met menuonderdelen.

Dit is wat ik ook dacht , na wat rondsnuffelen op het www.
Maar ik wilde elke risico uitsluiten dat ik mijn in nieuwstaat verkerende A900 zou verkloten door een update-je en heb Sony toch maar even daarover gemaild .

Grtz , Martin

do 17 dec 2015, 19:10
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]