Het is wo 26 sep 2018, 02:32

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Einde van een tijdperk 
Auteur Bericht
Beheerder

Bericht Einde van een tijdperk
Vraag gesteld aan CameraNu over een vreemde tekst bij het splinternieuwe Sony Vario-Sonnar T* 16-35mm f/2.8
ZA SSM II objectief. Er stond namelijk bij OP=OP Vreemd natuurlijk dat zo'n nieuw objectief ineens UITLOOPT..........
--------------------------------------------------------------------------------------
L.S.

Bij het Sony Vario-Sonnar T* 16-35mm f/2.8 ZA SSM II objectief staat aangegeven OP=OP.

Betekent dit ;
A....... Dat dit betrekkelijk nieuw
objectief ‘Uit Loopt’????
B ....... Dat er opnieuw een forse prijsverhoging
aan zit te komen???????
C......... Foutje???

Ik ben zeer geïnteresseerd in de toekomstplannen van
Sony w.b.t. camera’s en objectieven met de
Alpha-Mount.

Als dit een doodlopende straat lijkt te gaan worden zonder nieuwe ontwikkelingen heeft het nog weinig zin om in dit systeem
fors te investeren voor mijn professionele reportage fotografie....

Zeer benieuwd naar uw visie op dit alles.

Met Vriendelijke Groet,
Nico W.M. Van Ganzewinkel
Anserum Art Photography
‘Oog Voor Beeld’
[/color]
---------------------------------------------------
ANTWOORD CAMERANU
---------------------------------------------------
Geachte klant,

Wij krijgen dit objectief inderdaad niet meer op voorraad. Wij blijven wel andere objectieven binnenkrijgen met een Alpha-Mount.
Sony lijkt te stoppen met de Alpha spiegelreflexserie, maar wij hebben daar geen concrete informatie over.

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op!

Met vriendelijke groet,
CameraNU.nl

Susan Hesselink | Klantenservice

Het Spijk 8 • 8321WT URK • 0527-690404 • http://www.cameranu.nl

wo 20 jul 2016, 10:52
Profiel WWW
Beheerder

Bericht Re: Einde van een tijdperk
TIJD OM EENS DIEP NA TE GAAN DENKEN OVER FOTOGRAFIE MET SONY ALPHA APPARATUUR!!!!!!!!!!

wo 20 jul 2016, 14:29
Profiel WWW

nico schreef:
TIJD OM EENS DIEP NA TE GAAN DENKEN OVER FOTOGRAFIE MET SONY ALPHA APPARATUUR!!!!!!!!!!

Zoals je weet twijfel ik al een poosje. Op zich heeft Sony dingen die ik mis bij FF-camera's van andere merken (slt en kantelbaar scherm). Dat is het enige wat me nog tegenhoud.
Ik heb voor mezelf als deadline het einde van dit jaar gesteld. Als er in december nog niets nieuws is, doe ik mezelf een merk-overstap cadeau ;)

http://ubovdburg.zenfolio.com/

wo 20 jul 2016, 20:01
Profiel WWW
Beheerder

Ik denk dat Sony straks nog wel met een 'super-camera' op de proppen komt.
Hoogstwaarschijnlijk een FE mount systeem camera. ( De mystieke A9 )
Daar zullen vervolgens met een adapter de Alpha -mount objectieven op gebruikt kunnen worden.
De nieuw A7 Mk II series camera's hebben allemaal IBIS, dus werken met de OSS-loze SSM en SAM objectieven mag geen probleem geven.
De ontwikkeling van nieuwe en/of verbeterde Alpha-Mount objectieven lijkt te zijn stop gezet.

De nieuwe GM objectieven en de Carl Zeiss FE objectieven hebben specificaties waar je alleen maar van kunt dromen.
Er is dus ook nog duidelijk een andere Super Sensor in de camera voor nodig. ( >70 MB ????) om alles uit deze objectieven te kunnen peuren.
De ontwikkeling van de nieuwe GM en Carl-Zeiss objectieven met FE mount laat zien dat Sony zich in het hoogste kwaliteit-segment wil gaan roeren.

Heel belangrijk is dat Sony ook het draadloos flitsen via 2.4 GHz heeft opgepakt.
In augustus komt de Sony FA-WRC1M Transmitter met de FA-WRR1 Receiver op de markt.
Een serieus draadloos systeem voor o.a. de HVL-F60M en HVL-F43M flitsers.
Werkt op de A7 /x/x/x/x/ serie en de A6300 met de Sony Multi Sync shoe.

Sony probeert hiermee duidelijk de professionele en advanced fotograaf te paaien.

Overigens zijn er nu 3 nieuwe draadloze ( TTL tot 1/8000 sec ) systemen bijgekomen voor de Sony Multi Interface Shoe.
----------------------------------------------------------
Godox: Godox X1T zender voor Sony MIS
Nissin: Nissin Commander Air 1 voor Sony MIS
Phottix: Phottix Odin II zender (TCU) voor Sony MIS

Blijft de vraag of de nieuwe supercam een wat grotere body gaat krijgen , iets waar de fora over berichten.

Afbouw van de Alpha lijn dus en uitbreiding van de FE lijn.......
Dat is volgens mij wat we kunnen gaan verwachten.

Vr Gr N

wo 20 jul 2016, 21:34
Profiel WWW

nico schreef:

Waarom moet je daarover nadenken???

Als je schik hebt ermee en je kunt er nog jaren mee vooruit
waarom zou je dan nu jezelf er al druk over maken??

Altijd maar op jacht naar het nieuwste van het nieuwste
heeft in mijn ogen weinig met fotograferen te maken!

di 26 jul 2016, 12:24
Profiel
Beheerder

fotomiep schreef:
nico schreef:

Waarom moet je daarover nadenken???

Als je schik hebt ermee en je kunt er nog jaren mee vooruit
waarom zou je dan nu jezelf er al druk over maken??

Altijd maar op jacht naar het nieuwste van het nieuwste
heeft in mijn ogen weinig met fotograferen te maken!

Het heeft misschien niks met jouw vorm van fotografie te maken, maar wel met mijn fotografie.
Ik moet dagelijks op-boxen tegen fotografen die over het duimpje twee bodies van boven de 6000 Euro + de nodige dure stukken glas erbij kopen.
Hierdoor wordt ik gedwongen om voortdurend alert te zijn of mijn fotokwaliteit in de top meedraait. Mijn koppeling mag niet slijten.
Zo van 'ik vind het zo wel goed genoeg'...........
Als de Sony breekt met de Alphamount valt er binnen zeer korte niks meer behoorlijks te kopen.
Je ziet nu dat een echt top objectief als de Carl Zeiss f/2.8 Type II al uitloopt.
Dit vind ik een veeg teken.
Over een paar jaar is er toch weer een nieuwe body nodig voor mijn dagelijkse reportage-fotografie.
Als er geen nieuwe Alpha Mount body komt moet ik noodgedwongen overstappen naar een ander merk camera.

Ik hoef op dit moment niet zo nodig bij Sony weg,, de Alpha 99 is meer dan fantastisch, maar er kan een situatie ontstaan dat ik er toe gedwongen wordt!

Vr Gr N

di 26 jul 2016, 15:16
Profiel WWW

En ik altijd maar denken dat de fotograaf het verschil maakt en niet de apparatuur

wo 27 jul 2016, 06:33
Profiel

Dat laatste is helemaal waar. De fotograaf maakt het verschil.
Maar stel dat. Stel dat je 24-70/2.8 kapot gaat en het niet meer rendabel is om te repareren. Hoe kom je dan nog aan een nieuwe?

wo 27 jul 2016, 08:19
Profiel WWW
Beheerder

JEPEM schreef:
Dat laatste is helemaal waar. De fotograaf maakt het verschil.
Maar stel dat. Stel dat je 24-70/2.8 kapot gaat en het niet meer rendabel is om te repareren. Hoe kom je dan nog aan een nieuwe?

Ik merk het zelf nu ik binnen zeer korte tijd twee flitsers ben kwijt geraakt.
Eerst hele mooie HVL-F58AM van een trap in het Kunstfort geduikeld, daar kon ie niet echt goed tegen. Dit was mijn standaard flitser voor camera's met een Sony/Minolta Shoe!!!!!
Ik kon in dit geval een hele mooie nauwelijks gebruikte HVL-F58AM van Romke overnemen. Deze gebruik ik dus nog regelmatig op op de A77/900/700/NEX7
Vervolgens een HVL-F60M die midden in een reportage blokkeerde en niet meer verder wilde flitsen.... Blijft heel lang in reparatie.
Voor deze HVL- F60M heb ik tijdelijk de nieuwe Godox TT685S met + Sony Multi Interface Shoe (tot volle tevredenheid ) in gebruik..............
Wanneer de HVL-F60M weer gerepareerd is gaat ie weer standaard op de Alpha 99. Dit blijft mijn basis-set voor het kritische reportagewerk

Aan de flitskant is er dus nog wel het een en het ander te repareren. Aan de glaskant gaat dit zoals JP al schreef niet eenvoudig worden.....
CameraNu zegt niets te weten over de toekomst van de Alpha Mount camera's, :twisted: maar vindt het verder wel vreemd dat een van laatst uitgebrachte pro objectieven uit gaat lopen.

Vr Gr N

wo 27 jul 2016, 11:18
Profiel WWW

Ik ben al driftig aan het rond kijken. Ik heb een lichte voorkeur voor Nikon t.o.v. Canon. De D810 lijkt me een super camera, maar ook de D750 komt goed uit de reviews. Beide camera's zijn ook al wat ouder, dus met een beetje mazzel brengt Nikon dit jaar nog een vernieuwd type uit. :grin:

http://ubovdburg.zenfolio.com/

wo 27 jul 2016, 20:11
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende