Het is di 19 jun 2018, 02:50

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Nieuwe CZ en G lenzen en 900 opvolger ..? 
Auteur Bericht
Beheerder

Bericht Re: Nieuwe CZ en G lenzen en 900 opvolger ..?
Diddlbiker schreef:
Er zit een groot en bijzonder winstgevend gat tussen NEX en Full Frame - en het lijkt me onwaarschijnlijk dat Sony gaat besluiten om dat marktsegment te verlaten.

Ik durf te wedden dat Sony voor de SLT-77 een nog betere versie aan het ontwikkelen is.(EVF, Redactie )

De huidige elektronische zoekers zijn zeker goed maar niet goed genoeg om te concurreren met de optische zoekers van Nikon, Canon en Pentax.

We hebben inmiddels uit de eerste lijn berichten over de nieuwe Sony ( A77 ? ) EVF mogen ontvangen.
De berichter heeft zelf al door de nieuwe zoeker mogen kijken en is zeer positief.
Deze nieuwe generatie EVF's schijnt aanmerkelijke beter te zijn dan de al zeer goede A33/55 EVF..........
Wellicht dat deze nieuwe EVF de OVF straks doet verbleken.

Nu het succes van de NEX en Translucent A33/55 wat wegebt moet er hier en daar weer wat gelekt worden.......
Dat houdt de zaak spannend...............

Gr // N

do 09 dec 2010, 09:46
Profiel WWW
Van Nikon wisten we wel, maar kom nu ook deze tegen; http://www.sonyalpharumors.com/sr4-sony ... me-sensor/ Voor wat het waard is ;)

di 04 okt 2011, 11:34

Anita schreef:
crisis ... 36 mp, daar gaat mijn computer van achteruit lopen ... :?

trop is teveel :-)

Geef mij dan maar een Leica S2 met pixel binning. Dan kan je high-res schieten als het écht nodig is.

G

di 04 okt 2011, 11:57
Profiel WWW

Anita schreef:
crisis ... 36 mp, daar gaat mijn computer van achteruit lopen ... :?

Hou er maar rekening mee , dat de sony-versie 48 MP wordt
gr
g

di 04 okt 2011, 12:52
Profiel

AnneM schreef:
3. op 100% weer beter de scherpte en ruis bekijken.

jaaaaaaaaaa!
dat wordt voer voor pixelpeepers.

Straks loopt Sony nog de PhaseOne IQ180 voorbij ;-)

16Mp is ruim voldoende voor mij.

G

di 04 okt 2011, 14:52
Profiel WWW

er zit ook iets positiefs in het zeer grote aantal megapixels. je kunt een simpele 50/1.4 gebruiken waarmee je nauwelijks opvalt (of uiterst meewarig wordt bekeken door Canikon instapmodel hanteerders - "wat, niet eens een zoomlens?") en achteraf croppen totdat het lijkt dat er een 400 mm is gebruikt. eigenlijk werkt het veel beter dan een zoom, daar kon je rustig blijven staan en via de zoom de beelduitsnede bepalen, nu hoef je zelfs dat niet meer te doen en kun je thuis straks de computer (wellicht ook gedresseerd) de beelduitsnede laten bepalen. nog even en fotografie kost helemaal geen inspanning meer - en dat is precies wat het grote publiek wil :twisted:

di 04 okt 2011, 15:06
Profiel WWW

gustav schreef:
Hou er maar rekening mee , dat de sony-versie 48 MP wordt
gr
g

Ik zeg: Yippeeee!!! The more the merrier!

- Groot printen in galerie kwaliteit
- Flinke crop mogelijkheden

wo 05 okt 2011, 06:29
Profiel

AnneM schreef:
- Hoe vaak print je groot in "galerie" kwaliteit? en kun je dat nu niet? En wat versta je onder genoemde kwaliteit?
- Dat croppen heel handig kan zijn dat is zo. Maar om croppen te gaan gebruiken als een soort alternatieve zoom-mogelijkheid???? dan ben je lekker bezig :roll:
- welke camera werk je nu mee?

De meningen over het aantal gewenste Mp zijn sterk verdeeld.
Daarom zou het interessant zijn, mochten er 2 modellen verschijnen: eentje met veel en eentje met minder Mp.

Voor elk wat wils, zie maar naar de Nikon 3Ds en 3Dx. Een vergelijkbaar duo bij Sony - voor een prijs rond 2500 Euro/cam - zou het merk redelijk wat (jonge) pro-fotografen kunnen opleveren.

G

wo 05 okt 2011, 09:48
Profiel WWW

36 MP zou ik nog wel willen, maar 48 lijkt me overdreven veel. ben meer geinteresseerd in groter dynamisch bereik en hoog ISO prestaties.

wo 05 okt 2011, 10:00
Profiel WWW

AnneM schreef:
- Hoe vaak print je groot in "galerie" kwaliteit? en kun je dat nu niet? En wat versta je onder genoemde kwaliteit?
- Dat croppen heel handig kan zijn dat is zo. Maar om croppen te gaan gebruiken als een soort alternatieve zoom-mogelijkheid???? dan ben je lekker bezig :roll:
- welke camera werk je nu mee?

Tsjonge, wat een hoop vragen! Ik zal proberen alles te beantwoorden, maar het lijkt wel of je een punt wilt maken met alleen al de toon van de vragen en de gebruikte smiley.

Hoe dan ook;

- Over het algemeen wordt onder galerie kwaliteit verstaan dat je een print kunt bekijken vanaf ongeveer 25 cm zonder dat je vreemde artefacten of technische onvolkomenheden ziet. Een camera met meer megapixels maakt met dit uitgangspunt grotere prints makkelijker mogelijk.
Ik zou graag in bovengenoemde kwaliteit op 100 x 150 centimeter willen kunnen printen. Ik heb dat nu ook wel gedaan met foto's gemaakt met de A900. Dat ziet er prima uit, maar op 25 cm afstand ga je natuurlijk wel het een en ander zien.

- croppen kun je met verschillende uitgangspunten.
De idee om achteraf nog eens goed naar de compositie te kijken en eventueel hier of daar iets van het originele negatief of photofile te verliezen voor een betere, schonere, interessantere, et cetera compositie is niet nieuw. Zo gebeurt het regelmatig dat men toch kiest voor een vierkant formaat, ondanks dat er op 2:3 of 4:5 is gefotografeerd, bijvoorbeeld omdat bij nader onderzoek het onderwerp hierom vraagt. Dit is niets nieuws en dit staat los van de vaak bekritiseerde megapixel-gekte. Het croppen kan zowel met 4 megapixel file als ook met een 80 megapixel file.

Daarnaast is het bijvoorbeeld zeer gebruikelijk dat art directors en foto-editors om allerlei redenen de compositie van een foto willen veranderen. Wanneer dit kan met behoud van hoge resolutie is dit alleen maar meegenomen. Dit soort beslissingen wordt dagelijks genomen door tienduizenden professionele beeldredacteuren. Ik zie niet waarom de term "lekker bezig zijn" en de rolleyes smiley hier quasi misprijzend zouden moeten worden gebruikt.

Het verlangen om probleemloos te kunnen croppen komt zeker niet alleen voort uit uit de mogelijkheid om te kunnen zoomen door middel van een uitsnede die achteraf in de nabewerking gemaakt wordt. Ik zie ook niet dat hiermee iets mis zou zijn. Het is goed om voor de kwaliteit van het uiteindelijke product een open mind te houden en niet tegen wil en dank vast te blijven houden aan een tijdens de opname gemaakte keuzes. Vrijheid, dat is het hele idee van nabewerking.

- ik werk momenteel het meeste met een Minolta Dynax 5 (15 euro op marktplaats)

wo 05 okt 2011, 16:02
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende