Het is wo 26 sep 2018, 06:28

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Nieuwe A-Mount camera in november !!! 
Auteur Bericht
Beheerder

Bericht Nieuwe A-Mount camera in november !!!
SAR geeft een SR4 ( Two Trusted Sources ) aan het volgende bericht...... Een A-mount!!! camera voor begin november!

(SR4) Sony will announce a new A-mount camera in early November!

At last I have some good rumor for the A-mount folks!
According to two trusted(!) sources Sony will announce one new A-mount camera in early November!

Stay tuned on SAR to get more info the coming days!

http://www.sonyalpharumors.com/sr4-sony ... -november/

Whisful Thinking :oops: Ik denk even hardop........ Een 'spiegelloze' 42 Mp Alpha 99 II, met de de AF van de A77 II en de reactiesnelheid van de A6000, de sensor van de A7R II. Phase AF pixels op de Back-illuminated sensor en uiteraard IBIS.........
Dan koop ik die er 'gewoon' nog bij :lol:

Vr Gr N

ma 19 okt 2015, 08:22
Profiel WWW

Bericht Re: Nieuwe A-Mount camera in november !!!
Ik gok op iets anders: geen spiegel (ook geen lichtdoorlatende), geen "klassieke" AF, AF rechtstreeks van en over nagenoeg de volledige sensor, geen front/backfocus correctie meer nodig, 24-36 MP (meer dan ruim genoeg), ISO 50-200800, A-mount mbv een simpele adapter, E-mount standaard, IBIS en een tweetal Sony adapters die het gebruik van Nikon en Canon objectieven mogelijk maakt met AF.....

Technisch gezien kan dat inmiddels allemaal, vraag is of de marketers alles wat er aan zou kunnen komen in een keer willen aanbieden.

ma 19 okt 2015, 09:47
Profiel WWW

ik denk ook iets anders ...misschien komen er wel twee camera`s , hoef niet in november tegelijk .
ik denk een in de 6 serie , zeg maar een nieuwe 65 , en er zal ook een 99 komen , hoef niet in november ,kan wel , kan ook later zijn

ma 19 okt 2015, 19:08
Profiel

Wie weet, we wachten het met gepaste spanning af. Sony UK gaf aan dat er geen A Mount in de pijplijn zit, maar dat was wellicht een Klaasvaak verhaal. Alhoewel?

ma 19 okt 2015, 21:11
Profiel WWW

Batraaf schreef:
Wie weet, we wachten het met gepaste spanning af. Sony UK gaf aan dat er geen A Mount in de pijplijn zit, maar dat was wellicht een Klaasvaak verhaal. Alhoewel?

ja dat is echt een klaasvaak-verhaal......waarom ??????

alleen de hoogste manager per land krijgt een paar dagen voor de bekendmaking te horen ,wat er komt , dit om lekken tegen te gaan.
zo,n manager beantwoord geen consumenten , daar is zijn rang veels te hoog voor , degene die wel met consumenten praat is een stuk lager , en weet dus nergens vanaf.

er zal heus wel wat komen , november , december , misschien een camera tussen de A58 en de A77II in , of een nieuwe A99II , het kan allemaal.
persoonlijk reken ik er wel op , dat A -MOUNT niet veel verkocht meer gaat worden (helaas) het is bijna allemaal systeem-camera`s wat verkocht wordt , en dan bedoel ik niet alleen sony , maar van alle merken.
camerawinkels zeggen het ook , flinke stijging van systeemcamera`s ,daling of gelijk van DSLR

ma 19 okt 2015, 21:57
Profiel
Beheerder

.
Die beroemde UK tweet is al weer gecorrigeerd...

Afbeelding

ma 19 okt 2015, 23:01
Profiel WWW

Ok, dat is beter nieuws dan die eerdere berichten. Wellicht dat er iemand bij Sony UK flink op z'n donder heeft gekregen.

Thnx voor de update heren.

di 20 okt 2015, 04:19
Profiel WWW

gustav schreef:
persoonlijk reken ik er wel op , dat A -MOUNT niet veel verkocht meer gaat worden (helaas) het is bijna allemaal systeem-camera`s wat verkocht wordt , en dan bedoel ik niet alleen sony , maar van alle merken.
camerawinkels zeggen het ook , flinke stijging van systeemcamera`s ,daling of gelijk van DSLR

Op het moment dat systeemcamera's hetzelfde kunnen als een DSLR (en sommige dingen kunnen ze nu al beter) is dat het definitieve einde van een DSLR

In principe zou dat op termijn ook het einde van de A-mount bodies kunnen zijn - tenzij een A-mount body iets te bieden heeft dat een "systeemcamera" niet heeft. Het woord "systeemcamera" is eigenlijk nogal verwarrend - het is tegenwoordig een verzamelnaam voor camera's zonder spiegel en met een electronische zoeker waarop verschillende objectieven kunnen worden aangebracht. De term "systeemcamera" werd destijds ook al gebruikt toen Pentax, Canon en Nikon met hun SLR camera's Europa binnen kwamen...zo rond 1960.

Het is eigenlijk moeilijk voor te stellen dat een A-mount body iets zou kunnen dat een E-mount body niet zou kunnen - afgezien van het hebben van wat forsere afmetingen hetgeen door de een als een voordeel en door de ander als een nadeel zou kunnen worden gezien. Mogelijk dat A-mount objectieven eenvoudiger lichtsterk kunnen worden gemaakt - gemiddeld zijn A-mount objectieven een of twee stops lichtsterker dan de E-mount alternatieven.

Een nieuwe a99 zou dus zomaar een "systeemcamera" kunnen zijn - waarop zowel E als A objectieven passen. Met sensoren die voldoende snel scherp kunnen stellen is er geen enkele reden meer om nog een duur en mechanisch gecompliceerd AF systeem te handhaven. Die halfdoorlatende spiegel is waarschijnlijk slechts een "tussenstation", tijdelijk nodig om een klassieke AF met een moderne niet-optische zoeker te combineren. Met nieuwe "snelle" sensoren is al dat mechanische en optische gedoe niet meer nodig en alleen maar (te) duur.

Als je een nieuwe A-body zo ontwerpt dat de E-mont standaard is terwijl met een simpele adapter A-mount en allerlei andere objectieven er op passen, sla je een aantal vliegen in een klap. Je behoudt de huidige A-mount generatie voor de toekomst en je zet de deur wagenwijd open voor de Canikon gebruikers.

Het enige dat je dan verder nog zou moeten doen is een radiotrigger inbouwen voor een flitssysteem dat ook met allerlei "vreemde" apparatuur kan werken.

di 20 okt 2015, 06:46
Profiel WWW

nico schreef:
.
Die beroemde UK tweet is al weer gecorrigeerd...

Afbeelding

Heb nu dan toch ook bovenstaande tweet "persoonlijk" van Sony UK ontvangen. Zo'n 30 minuten geleden.

di 20 okt 2015, 16:35
Profiel WWW

Ik ben benieuwd. Ik heb geen nieuwe camera nodig, maar blijf graag op de hoogte voor als het wel nodig is...

di 20 okt 2015, 17:48
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende