Het is ma 12 nov 2018, 18:13

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 A7 II met 5 Axis Image Stabilization! 
Auteur Bericht

Bericht Re: A7 II met 5 Axis Image Stabilization!
:) Dat verbaast me niets - hoe meer beweging en hoe langer de haren hoe beter de muzikant! Misschien dat je onder die omstandigheden als fotograaf het beste mee kan springen.....

ma 24 nov 2014, 10:09
Profiel WWW
Beheerder

'
'
Newsshooter spoke with Sony Europe at length about the new Sony A7II. And this is some of the key info they got:

1) the A-mount 16mm f2.8 fisheye, 20mm f2.8, 28mm f2.8 and 500mm f8 AF mirror lens when used with a Sony A-mount to E-mount adapter only offer three axis stabilisation.
2) With third party lenses without electronic communication on the a7 II you can program the focal length into the menu for optimal operation. I was told you set the focal length closest to the one you are using – although I don’t know what you are supposed to do when using a manual zoom that doesn’t communicate with the camera.
3) Changing of the programmed focal length can be assigned to a custom button to make changes quicker. Sony say the stabilisation system will likely perform well with third party lenses, but there are no guarantees.
4) They were keen to point out that the roll axis stabilisation is likely to aid video shooters the most. When running-and-gunning this is often the hardest motion to stabilise.
5) One added bonus of the sensor shift system is that is also improves the sensor cleaning as the camera is now able to physically shake dust off the sensor.
6) I was told the a7 II uses the same sensor as the original a7, but has some improvements in the way it processes that data which may improve image quality.
7) Interestingly the lowest ISO setting for S-log 2 in video mode seems to be ISO 1600 as opposed to 3200 on the a7S.

di 02 dec 2014, 11:58
Profiel WWW
Beheerder

.
Een duidelijk filmpje over de A7II door Mark Galer Alpha, Ambassador van Sony Australia....

De Australische Guus dus ......

https://www.youtube.com/watch?v=R5XVGAgPKk4#t=188

• Een dikkere grip
• IBIS
• Een beter positie van het scherm
• Een steviger mount

do 04 dec 2014, 07:48
Profiel WWW
Beheerder

.
De A7II 'Help Gids' is HIER op te halen.

Liefst 248 pagina's in het Nederlands.......

Vr Gr N

vr 05 dec 2014, 07:43
Profiel WWW
Beheerder

.
Al weer veel sneller dan gedacht........

De A7II boot komt op 17 december ( 2014 ) aan in Europa........
Ik heb steeds gedacht dat Japan China en de JoeNaaitUtSteeds eerst helemaal volgepropt werden en dat Europa op Bril3 kon gaan zitten.
Gelukkig heb IK het niet bij het rechte eind :twisted:
Deze baanbreker komt al half december onze kant op............

Inmiddels stormen de verschillende reviews ook al op ons af.
Ik ga deze camera zeker en vast gebruiken voor de afdeling 'Special Camera Works' in de 'donkere krochten des verderf'.
Nu met IBIS, de LA-EA4 adapter en lichtsterk Minolta/Konica/Sony glas.....
De Dedicated Phase detection AF pixels op de sensor gaat de low-light fotografie een stuk vereenvoudigen.

Ik heb MIJN fotografie in 4 afdelingen opgesplitst.

• Low-ISO Vakwerk en Studio Light fotografie met 'zware' DSLR's en conventioneel glas

• High Speed Sport Fotografie met middellange en lange tele

• Special Low-Light Fotografie met snelle AF cam en lichtsterk glas

• Family & Vacation Fotografie met compacte camera's en kleine objectieven

Dit maakt het voor mij allemaal een stuk eenvoudiger en transparanter welk 'gereedschap' ik naar welke 'klus ' moet meenemen.

Vr Gr N

vr 05 dec 2014, 18:03
Profiel WWW
Beheerder

.
De A7II weet zelfs Steve Huff op te winden :lol:
Dit is geen geringe prestatie.

The Sony A7II has arrived and is in my hands and I am much more impressed than I expected to be. I assumed it would be an A7 with 5-Axis IS but it is quite a bit more than that. At the price of $1698, this is THE full frame camera to have for any enthusiast, hobbyist or anyone who has the passion of photography and wants extraordinary results with their camera gear.

The camera feels awesome in the hand, so much better than the old A7, A7r or even A7s. The new button placements are just about perfect and the larger grip (that I thought I would hate) feels JUST right. The camera also looks nicer, and feels much better built – more solid. Feels like a pro camera in my hand and the 5-Axis worked wonders during some test video footage I took today. Made it appear like I was using a steady cam. The AF is indeed faster than the old A7 and the IQ, just as Sony has claimed, has been improved. I now see the better color, AWB and punch of the A7s but with more detail..amazing detail..even when shooting plain old JPEG.

FILMPJE

Vr Gr N

za 06 dec 2014, 08:43
Profiel WWW
Beheerder

.
De VG-C2EM Premium grip voor de A7II staat ook in de Pre-Order schappen van CAMERANU
Absoluut noodzakelijk als je een beetje 'door' wilt fotograferen.
De Sony NP-FW50 accu is al leeg voor je hem er in hebt gestoken.
Met twee van deze accu's heb je duidelijk wat meer 'prik'
Neem voor een langdurige foto expeditie zo-wie-zo nog 2 extra accu's mee in de tas!
En daarbij nog een kloeke accu-lader.........
Deze AC-TRW wordt tegenwoordig niet meer door Sony meegeleverd.
Daar is de A7 serie te goedkoop voor :?
Daarbij zorgt deze grip ook voor wat meer handvastigheid.
Vooral als je LA-EA4 adapter met een wat langere tele-zoom gebruikt.

Snel even scoren door de grip 80 Euro duurder te maken dan de VG-C1EM :evil: :twisted: Typisch Sony :evil: :twisted: :?
Ik kan wil en ga dit soort acties nooit begrijpen........

Vr Gr N

wo 10 dec 2014, 11:06
Profiel WWW

nico , volgens mij zit nu wel de acculader er wel bij.
bij de A7II zit hij er standaard bij , ik weet het niet 100% zeker ,maar wel 99% procent

gr
g

wo 10 dec 2014, 17:24
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2