Het is wo 19 jun 2013, 17:58

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 NEX Lens Road Map 2012-2013 
Auteur Bericht

Bericht Re: NEX Lens Road Map 2012-2013
Johan schreef:
mijn wensenlijstje:
- all-rounder: 18-200 is beschikbaar (maar idd groot)
- compacte groothoek: 16 mm 2.8: beschikbaar
- lichtsterke portretlens: 50 mm 1.8 komt spoedig beschikbaar
- macro ca 80 mm: ????
- lichtsterke tele prime: ???
- een paar pancakes voor "jaszak" gebruik: ???

Goed lijstje.

Voor macro gebruik ik de Sony A-mount 100 mm 2,8 (en ik speel met de 30 mm E-mount, echt mooi scherp lensje)
Mijn lichtsterke tele prime is de Sony CZ 85 en de Sony CZ 135
Een paar pancakes voor "jaszak" gebruik wil ik ook heel graag!

do 09 feb 2012, 20:02
Profiel

peterv schreef:

Voor macro gebruik ik de Sony A-mount 100 mm 2,8 (en ik speel met de 30 mm E-mount, echt mooi scherp lensje)
Mijn lichtsterke tele prime is de Sony CZ 85 en de Sony CZ 135
Een paar pancakes voor "jaszak" gebruik wil ik ook heel graag!

Peter, als ik het goed begrijp heb jij dus al een Nex, en gebruik je adapters voor je A-mount lenzen?

Ik stap bewust over op een NEX-7 om meer mijn fototoestel mee te kunnen nemen (ivm de te grote en zware objectieven nu, die teveel thuis blijven liggen...).
Ik vind daarom het gebruik van een adapter, met grote A-mount primes (die ik jammer genoeg niet heb...) niet echt een optie voor mij. (en dan spreek ik nog niet over de prijs van die CZ primes die je noemt...)
Vandaar mijn wensen...

do 09 feb 2012, 21:53
Profiel

Johan, ik deel je wensen vwb draagbaarheid e.d.

Daarom heb ik de NEX 7 met de 24 mm en NEX 5n, deze laatste zeer binnenkort met de 50 mm.
Hierdoor heb ik een lichte, compacte set met voor mij prima reportage brandpunten (35 en 75 FF equivalent)

Met de adapter kan ik in m'n studiootje met de 85 en de 135 portretten maken (NEX 7 en Pocket Wizard), en met de 100 macro productshots, stillevens, etc.
Dan heb ik voor landschap met statief nog de 16-35 en voor gekkigheid de 500 spiegel.

Met het NEX systeem kan ik twee kanten op;

- klein, onopvallend, stil, licht, etc voor reportage.

- Uitgebreider modulair camera systeem voor studio.

Allemaal met uitstekende kwaliteit die vijf jaar geleden nog voor de meesten heel, heel veel investeringen betekende.

do 09 feb 2012, 22:24
Profiel

het ontbreken van "geschikte" lenzen is inderdaad een handicap als je een NEX 7 hebt of zou willen aanschaffen.

bedenk daarbij wel dat de NEX 7 min of meer een probeersel is ("de sensor had men toch al liggen") die een heel andere groep klanten aanspreekt dan de eenvoudiger NEX modellen. om dan meteen al een hele serie lenzen beschikbaar te hebben (terwijl nog geenszins vast staat dat iedereen die nu zegt een NEX 7 te willen die ook werkelijk gaat kopen zodra ze beschikbaar zijn) is wel een erg grote gok.

het is naar mijn gevoel nog erg onduidelijk of er voldoende mensen zijn die zowel een body van ca 1200 Euro alsmede een hoeveelheid bijpassend (en conform geprijsd) G en CZ glas willen kopen. Uiteindelijk kom je dan uit op een bedrag waarvoor je je ook in de hoogste amateurregionen van de dslr-wereld kunt inkopen....veel liefhebbers: ongetwijfeld, maar veel kopers? moet het nog zien.

vr 10 feb 2012, 08:30
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2