Het is ma 19 nov 2018, 03:50

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 FMF Weekend oktober 2013 
Auteur Bericht

Bericht Re: FMF Weekend oktober 2013
nico schreef:
'

Dit lijkt mij een uitstekende mogelijkheid om de vrolijke onbezorgde lukraak fotografie eens in te ruilen voor 'nadenk fotografie'

Verdiepen mag best wel eens een keertje.........

Vr Gr N

Als dat op dit forum zo is, is het wellicht handig om daarop te reageren op de mensen die dat soort foto's plaatsen in desbetreffende topics?. Dan weten we waar de meetlat ongeveer is :).

zo 18 aug 2013, 15:37
Profiel WWW

Tijdens het vorige weekend lag de meetlat daar waar je eigen grens lag Rene.
En het bijzondere van zo'n intensief weekend was dat je na een paar dagen daar zo veel met fotografie bezig te zijn je over je meetlat heen gaat springen.

Kom je ook?

Without deviation from the norm progress is not possible .. Zappa

zo 18 aug 2013, 16:11
Profiel

@Jetsplace schreef:
Kom je ook?

Ik vrees van niet, die maandag t/m vrijdag ben ik zeer waarschijnlijk op vakantie en weet nog niet welke bestemming dat gaat worden.

zo 18 aug 2013, 16:15
Profiel WWW

Haha die Rene wordt meteen aangepakt door Nico :-)

zo 18 aug 2013, 17:03
Profiel

We kunnen dat wel op het forum doen, maar dat lokt, soms verkeerde discussies en conclusies uit. Het is beter om dit onder elkaar uit te spreken en dan nog kan het goed verkeerd uitpakken. We willen allemaal graag dat onze foto als goed wordt beoordeeld door de ander. Een enkel minpuntje mag wel, maar niet te gek. Daarnaast kun je totaal geen druk uitoefenen op het opnieuw maken van een foto en dat kan tijdens een weekend wel. Daar kun je hoge druk geven en krijgen en daar weer mooie resultaten van verwachten.

Probeer het gewoon eens uit.

zo 18 aug 2013, 17:23
Profiel WWW

Ik ben ervan overtuigd dat dit soort bijeenkomsten alleen maar ten goede is, begrijp me daar hopelijk niet verkeerd in. Maar om nu te zeggen dat we zo maar luk raak foto's schieten en plaatsen op het forum vind ik zelf iets te kort door de bocht en als dat zo zou zijn, is het wel prettig voor de plaatser dat deze dat via het geopende draadje hoort en niet via een ander draadje.. toch?

Ik zou het graag eens willen proberen JEPEM, de voorlaatste Sony bijeenkomst vond ik zelf niet alleen leerzaam, maar ook erg leuk! Met name het contact met de diverse forumleden. Een weekend is voor mij op dit moment echter toch te lang gezien de werkdruk hier thuis, hopelijk is dat ook te begrijpen.

Ik zou zelf nog heel veel willen leren over flitstechnieken etc, maar ook hier moet ik keuzes maken voor wat ik wil en wat ik kan in de beschikbare tijd, voor sommige hier is het meer dan een hobby, voor mij is het een zeer uitgebreide hobby, maar hoef er niet mijn boterham mee te verdienen en zal mij ook niet willen scharen onder de "pro's" die volgens mij hier ook rondwaren en al dan niet commentaar/opbouwende kritiek leveren.

Ik heb ooit ene keer via dit forum gevraag aan je JEPEM of je één van de foto's die ik wel eens plaats onder mensen (met name van mijn dochter vanwege haar grime opleiding) zou willen bekritiseren, dat is niet gebeurd en dat maakt ook niet uit, maar als men buiten de bijeenkomsten een actief forum erop na houd en verwacht af en toe kritiek/reacties te krijgen waar wat aan heeft is dat natuurlijk bijzonder prettig.

Laatst was er een discussie hier over het toepassen van de flits, heb zelf niet meegedaan met deze discussie omdat daarvoor de kennis ontbreekt, maar heb daar toch weer het 1 en ander van opgestoken..

zo 18 aug 2013, 17:36
Profiel WWW

JEPEM schreef:
We kunnen dat wel op het forum doen, maar dat lokt, soms verkeerde discussies en conclusies uit. Het is beter om dit onder elkaar uit te spreken en dan nog kan het goed verkeerd uitpakken. We willen allemaal graag dat onze foto als goed wordt beoordeeld door de ander. Een enkel minpuntje mag wel, maar niet te gek.

Maar daar is een forum toch ook voor, om ook te leren wat er beter kan aan een foto?
Als iedereen alleen maar mag/kan reageren met "ohhh, wat mooi" op een foto die helemaal perfect is dan blijven er weinig reactie's over.
Ik vind dat er best gezegd mag worden wat er ook niet goed is aan een foto[zolang dat op een respectvolle manier gebeurt] en zolang men ook de goede punten aanhaalt.
Ik zit op nog een ander forum en daar zijn zo goed als nooit verkeerde discussies, terwijl men toch eerlijk zegt wat men van een foto vindt.
Ik weet dat ik ook niet veel reageer op andere foto's, maar dat komt ook omdat ik eigenlijk alleen interesse heb voor dieren- en vogel-fotografie.
De foto's in de andere categoriën vind ik ook weleens mooie tussen zitten, maar om nu constant alleen maar te zeggen "mooie foto" of "mooie plaat" heeft mijns inziens ook niet heel veel nut en zoals gezegd heb ik niet zo heel veel kaas gegeten van andere soorten fotografie.
Vaak reageer ik ook niet omdat het hier niet zo gewaardeerd wordt als je zegt wat je echt van een foto vindt, of wat er in mijn ogen nog beter aan kan. :?

nico schreef:
Dit lijkt mij een uitstekende mogelijkheid om de vrolijke onbezorgde lukraak fotografie eens in te ruilen voor 'nadenk fotografie'

Verdiepen mag best wel eens een keertje.........

Nadenken heb je dieren- en vogel-fotografie ook bijna nooit tijd voor, want vaak draait 't om 't juiste moment van afdrukken. :)

Beetje off-topic, maar ik wilde 't toch even zeggen. ;)

zo 18 aug 2013, 17:46
Profiel

We hebben inmiddels 3 aanmeldingen. Daar kunnen nog veel meer bij! Wie o wie meld zich nog aan?

Er kunnen er meer bij!

za 24 aug 2013, 07:17
Profiel WWW

Weer even de aandacht vragen voor het weekend. We zijn nu met 3 deelnemers en we hebben het idee dat het stil staat.

Waar schort het aan? Waarom is het zo moeilijk om meer deelnemers te krijgen?

vr 06 sep 2013, 07:23
Profiel WWW

Oktober klinkt nog zo ver weg... denk ik, of wellicht is de lokatie ver weg

vr 06 sep 2013, 11:00
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende