Het is wo 20 jun 2018, 11:06

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Canon EOS 5D Mark III Body 
Auteur Bericht

Bericht Canon EOS 5D Mark III Body
Productinformatie
Canon EOS 5D Mark III Body

De Canon EOS 5D Mark III is een 22,3-Megapixel volbeeld digitale spiegelreflex camera met 61-punts autofocus en 6 beelden per seconde continu-opnamen. Maak hoogwaardige Full-HD filmopnamen met handmatige bediening van alle functies, van framerate tot audio

Kenmerken
- 22,3-Megapixel volbeeldsensor
- 61-punts autofocus
- Continu opnemen met 6 beelden per seconde
- ISO 100 - 25.600 gevoeligheid, uitbreidbaar tot ISO 102.400
- Full HD-video met handmatige bediening
- 14-bits DIGIC 5+-processor
- Weerbestendige afdichting
- 3,2'' 1.040.000 Pixels scherm
- HDR opnamemodus

22,3-Megapixel volbeeldsensor
Maak foto's van hoge kwaliteit, boordevol details, met een 22,3 Megapixel CMOS-sensor en DIGIC 5+ beeldprocessor. De kleuren zijn helder, maar natuurlijk. Scherpe details blijven zichtbaar, zowel in donkere schaduwen als wel in helder licht.

Altijd hoge kwaliteit, ook bij weinig licht
De Canon EOS 5D Mark III levert superieure beeldkwaliteit, onder alle lichtomstandigheden. Dankzij de ISO gevoeligheid van 100 - 25.600 (uitbreidbaar tot ISO 102.400) kunt u ook na zonsondergang foto's blijven maken.

61-punts autofocus met grote dekking
Snelle en nauwkeurige scherpstelling, ook op onderwerpen die zich niet in het midden bevinden, met een 61-punts automatisch scherpstelsysteem met grote dekking. 41 'cross type'-punten (waarvan vijf extra gevoelige 'double-cross type') garanderen dat bewegende objecten uiterst nauwkeurig worden gevolgd.

Continu opnemen op hoge snelheid
Leg de actie vast met 6 beelden per seconde in een continue reeks JPEG beelden op een SanDisk Extreme® Pro CompactFlash®
128GB geheugenkaart met capaciteit voor wel 16.270 beelden.

Opnamen maken met de High Dynamic Rangemodus
Maak scherpe opnamen met de ingebouwde HDR functie om ook in heel verlichte en schaduwrijke delen alle details vast te leggen.

Full HD-video met handmatige bediening
Full HD-video van hoge kwaliteit met een resolutie van 1080p. Maak cinematografische visuele effecten met de handmatig instelbare functies en Canon's uitgebreide serie EF-objectieven.

Uitstekende geluidskwaliteit
Voorzie u video-opnamen van een eersteklas soundtrack. De Canon EOS 5D Mark III maakt digitale stereogeluidsopnamen van 48 kHz en biedt handmatige geluidsregeling. Voorzien van een standaard 3,5mm microfoonaansluiting en een hoofdtelefoonaansluiting om tijdens opnamen het geluid te kunnen regelen.

Ingebouwde bewerkingsfuncties
U kunt al voor dat u thuis bent beginnen met uw digitale opnamen te editen. U kunt uw beelden een kwaliteitsscore geven van 1 tot 5 en twee beelden tegelijk op het scherm vergelijken. Gebruik de ingebouwde RAW bewerking om creatieve mogelijkheden te onderzoeken - zoals zwart-wit conversie en witbalans achteraf.

Gebouwd om overal te gebruiken
De magnesium behuizing is sterk en duurzaam, maar toch licht van gewicht. De weerbestendige afdichting biedt bescherming tegen stof en vocht.

ziet er veelbelovend uit....
alleen de prijs is wel om achterover te vallen....
€ 3.499,00 vind ik persoonlijk zeer veel!
zeker als je weet dat zijn voorganger 1800 euro kost
voor 500 euro meer heb je een 1D mark IV

wo 07 maart 2012, 10:30
Profiel

Bericht Re: Canon EOS 5D Mark III Body
De prijs is inderdaad zeer stevig, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de recent geintroduceerde Nikon D800.

De vergelijking met het voorgaande model is niet helemaal fair. Die 1800 Euro mag nu ongeveer de prijs zijn, maar die heeft ook een prijs gekend van ca 2600, ongeveer gelijk destijds aan de Sony a900.

Ook als je echter die "oude" prijs voor de 5D mk II vergelijkt met de huidige prijs van de D5 mk III is het verschil vrij groot en in Canon gebruikerskringen wordt daar ook niet onverdeeld gunstig over gedacht. Het lijkt wel of het "filmsucces" van de mk II nu met versie III verzilverd moet worden.

Of dat verkoop in de weg zal staan geloof ik echter niet zo. Een dergelijke camera is meestal niet je eerste camera - veelal zal hij gekocht worden door iemand die al langer Canon gebruiker is en inmiddels een aardige verzameling passende objectieven heeft verzameld. Wanneer dan de behoefte aan een FF model ontstaat, heb je eigenlijk weinig keus.

wo 07 maart 2012, 12:30
Profiel WWW

romke schreef:
Of dat verkoop in de weg zal staan geloof ik echter niet zo. Een dergelijke camera is meestal niet je eerste camera - veelal zal hij gekocht worden door iemand die al langer Canon gebruiker is en inmiddels een aardige verzameling passende objectieven heeft verzameld. Wanneer dan de behoefte aan een FF model ontstaat, heb je eigenlijk weinig keus.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Die keuze is er namelijk wél - een tweedehands model van de vorige generatie. De vlaggenschip modellen van Canon en Nikon zijn vrijwel onverwoestbaar en het enige onderdeel dat écht aan slijtage onderhevig is -- de sluiter -- kan meestal door de fabrikant voor een verrassend lage prijs (mind you, alles is relatief) vervangen worden.

Waar in het verleden het verschil tussen de vorige generatie en de huidige generatie torenhoog was, is dat tegenwoordig (a) veel minder het geval en (b) de vorige generatie heeft het "goed genoeg" niveau bereikt. Ja, misschien zijn de D800 en D5 mk3 inderdaad véél beter dan de D700 en de D5 mk2... maar als (hetzij nieuw, hetzij gebruikt) de vorige modellen meer dan genoeg zijn voor wat de gebruiker wil, waarom dan het dubbele betalen?

Met de Nikon D200 had ik al zoiets van "die hoeft niet meteen vervangen te worden" en met m'n huidige D7000 heb ik helemaal dat idee - zeker als de volgende generatie 25mp of meer is want daar heb ik geen behoefte aan. Ik zie op de Nikon-fora die ik volg een hoop soortgelijke "ik heb geen behoefte m'n D700 te vervangen" type reacties. Het helpt Nikon niet dat beide FF modellen nu dual slots hebben met verschillende kaart soorten (welk genie dat bedacht heeft...) - onhandig en een extra obstakel voor overstappen (hoewel de CF/SD combo van de D800 wat minder een roadblock is dan de CF/XQD combo).

Wat ik grappig vind is dat Canon "helemaal Nikon" is gegaan met de D5 update - nauwelijks een verhoging van megapixels maar vooral veel verbeteren aan de camera (autofocus, videomodes, etc). Waarschijnlijk als gevolg van kritiek van de Canon gemeenschap dat de meeste Canon updates in de afgelopen jaren een gedachtenloze megapixel explosie waren zonder echt veel anders aan de camera toe te voegen. Geef de klant wat hij/zij wil... en prompt wordt er geklaagd dat de resolutie niet noemenswaardig omhoog is gegaan.

Tegelijkertijd is Nikon de Canon route opgegaan met de D800 - van 12MP naar 36MP - en de meningen zijn verdeeld. Ik moet zeggen dat Nikon over het algemeen niet teleurstelt en de laatste tijd met cameras uitkomt waar je op papier weinig van verwacht (J1, V1) maar in de praktijk juist erg goed blijken te zijn. D800 lijkt het patroon te volgen -- de high-ISO eigenschappen zijn op papier niet zo goed, maar de 36MP compenseren dat. Op 25,600 ISO heeft de D800 nog altijd meer detail te bieden dan de D700 (zeker na het toepassen van ruisfilters).

Zal de 5D Mk III zo goed verkopen? Ik betwijfel ten zeerste of het succes van de Mk II geevenaard zal worden; net zogoed als ik niet verwacht dat de D800 net zo hard de winkel uit zal vliegen als de D700. Maar beide modellen zullen in de komende maanden zeker uitverkocht zijn.

wo 07 maart 2012, 16:05
Profiel WWW

De tijd zal leren hoe het verder gaat. Zowel de laatste ontwikkelingen bij Canon als bij Nikon geven aan dat deze fabrikanten een verschillende strategie volgen en dat mogelijk marginale verbeteringen aan wat er al is de hoofdmoot van nieuwe zaken gaan vormen. Er is wel een verschil in de "pixelrace" - Nikon doet een sprong vooruit (althans biedt meer pixels aan), Canon stabiliseert op ca 22 MP. Wellicht zijn beide camera's een voorbeeld er van dat de digitale techniek min of meer uitgerijpt is. Voor de gebruiker is dat goed, een camera is dan niet meer na 5 jaar verouderd...Voor de fabrikant is het minder goed: er zal in de toekomst minder behoefte aan nieuwe camera's kunnen zijn.

Sony en enkele andere nog kleinere spelers vormen een uitzndering: ze komen met innovatieve nieuwe zaken waarvan het succes op langere duur nog zal moeten blijken. Voor deze fabrikanten is dat ook de enige mogelijkheid om een beetje marktaandeel van de twee groten af te snoepen, meer van hetzelfde zou niet volstaan. En als ze succes hebben, kunnen die groten altijd nog weer een licentieovereenkomst aan gaan....

Inmiddels is de cameraindustrie van een "maakindustrie" veranderd in een ontwerp- en assemblageactiviteit - als je als fabrikant maar in staat bent de verschillende onderdelen dmv eigen software te combineren is het goed. De losse mechanische en electronische onderdelen komen inmiddels overal vandaan.

wo 07 maart 2012, 19:21
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]