Het is zo 21 okt 2018, 21:27

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Sony SAL2470Z en bouw(kwaliteit) 
Auteur Bericht

Bericht Sony SAL2470Z en bouw(kwaliteit)
Vandaag mogen constateren dat het knopje AF/MF op de Sony Vario-Sonnar® T* 24-70 mm F2.8 ZA SSM los zit. Knopje zit nog net vast aan een soort printplaatje en verder zie je een groot gapend gat.

Iemand die dit ook is overkomen?

Toch wel vreemd dat dit los is geraakt. Nu kan er van alles in de lens komen wat totaal de lens niet ten goede komt. Je vraagt je echt af of je nog van bouwkwaliteit kunt spreken.

Gelukkig heb ik destijds 5 jaar garantie (bij sony) voor deze lens afgesloten. Ik neem aan dat dit probleem volledig onder de garantie van Sony valt.

zo 26 feb 2017, 19:05
Profiel

Bericht Re: Sony SAL2470Z en bouw(kwaliteit)
Een prijsopgave ontvangen. Het vastzetten van de schakelaar kost bij aankomst thuis in totaal 340 euro. :cry:

vr 17 maart 2017, 22:39
Profiel

Veel geld voor zo'n reparatie. Maar het viel toch onder garantie?

za 18 maart 2017, 22:43
Profiel

Volgens mij wel. Even afwachten nog. Maar anders is het overigens wel een zeer kostbare reparatie. Aan arbeidstijd geeft men aan 168 minuten. Dat is in totaal bijna 3 uur! Blijkbaar lastig het AF/MF knopje goed te monteren/bevestigien.

Het vreemde is dat ik alle verzekeringspapieren van Sony bijgevoegd heb bij de lens. Ik heb er een mooi stapeltje van gemaakt. Bovenop de bon van aanmelding bij Tech Repair. Daaronder de aankoopbon van de lens bij Sony zelf en daaronder de verzekeringspapieren van Sony voor de verlengde garantie bij Sony.
Het gekke is dat de twee bovenste documenten wel door Tech Repair zijn gevonden. De andere 7 pagina's m.b.t. de aanvullende verzekering niet.

Gelukkig heb ik foto's gemaakt tijdens het inpakken. Hierop is e.e.a. duidelijk te zien. Gelijk maar melding gemaakt van dit feit bij Sony en Tech Repair.
Sony gaf gisterenmiddag laat aan de zaak intern te hebben doorgespeeld ter beoordeling (mooie snelle reactie overigens van Sony, zo kan het dus ook).
Van Tech Repair nog niets vernomen.

zo 19 maart 2017, 16:49
Profiel

Vandaag eind van de middag bericht ontvangen van Tech Repair dat de documenten nu in goede zijn ontvangen. De prijsopgave is hiermee komen te vervallen.
Gelukkig dus nog gewoon fabrieksgarantie ook al loopt deze eind juni 2017 af.

Toch wel vreemd dat zo'n knop zomaar los kan komen en dat dit dan bijna € 350 moet kosten om het te laten repareren.

Nu nog afwachten hoe ik e.e.a. thuis zal aantreffen na de reparatie. Je leest van beschadigde dozen/verpakkingsmateriaal of zelfs van beschadigingen op hetgeen naar Tech Reapair is verzonden.
Ik wacht met spanning af...

di 21 maart 2017, 19:14
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]